1 845 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Sätta pärlspont på en vägg av halm/bruk/timmer
JAg tänkte sätta stående pärlspont i sovrummet. Väggarna är timmer väggar som i nuläget är belagda med Halm/ståltråd/+ nån form av "murbruk" (standard på gammla timmerhus). Det är inte roligt att riva bort detta så ja tänkte smäcka upp sponten direkt på detta... Vi snackar dock 2-3cm innan dyckerten eller om det nu blir klips med skruv biter i trä...
JAg vill inte bygga massa genom att regla upp först.. .jag skulle ju kunna leva med att sätta tunna spikregar först, alternativt osb/plywood
JAg vill inte bygga massa genom att regla upp först.. .jag skulle ju kunna leva med att sätta tunna spikregar först, alternativt osb/plywood
Produkter som diskuteras: "dyckerten"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Vad var din fråga?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Sitter lerkliningen (antar att det är det du har på väggen) fast ordentligt så borde väl långa skruv i clips fungera ypperligt. T.ex. listskruv eller trallskruv är både långa och smala.
Klicka här för att svara