Haha, ja. ;)

Borra 14mm hål i reglarna och skruva dit karmhylsor. Sen är det bara att skruva fast o justera.
så har jag gjort men kanske bara för att jag hade några hundra karmhylsor liggandes, annars hade jag kanske gjort på annat sätt.

Redigerat:
Det vore faktiskt en hit att göra så på "ändreglarna". Det tar en stund innan man hittar högsta punkten på en sned vägg, skulle hjälpa mycket med justerskruv.

Skulle nästan kunna skriva en manual i väggriktning nu, det har tagit ett tag att komma på hur man ska gå tillväga med alla moment på ett vettigt sätt. :)

Redigerat:
Hej!

Jag träffade en bekant som jobbat på byggen och innan pensionen som arbetsledare på lite större byggen. Snackade lite och nämnde att jag bytte panel och försökte rikta upp vägen. Då tipsade han om denna skruv som tydligen skulle fungera att justera reglarna med. http://www.clasohlson.com/se/Pr407168000/Pr407168000 Jag köpte med ett par stycken för att testa hur dom fungerade och hur dom höll. Man skruvar in skruven helt och hållet och när man sedan backar skruven har ringarna längst upp som inte är gängor tagit tag i regeln så den följer med ut. När jag skulle ta loss dom fick jag drämma till rejäl med hammaren för att dom skulle släppa regeln. Sitter i alla fall lika bra som en spik. Nu har jag inte testat dom på väggen än men jag ska köpa ett gäng och hur det fungerar.

/Mats

Till panelen snörslå med jämna mellanrum.
Till reglarna vinkeljärn och ankarskruv på cc60

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.