Får man kakla på bef. kakelvägg i badrum? Badrummet är omgjort 2005 och fungerar bra men det är fula plattor så skulle vilja kakla om på bef. vägg.

Paul-Staffanstorp
Det finns inga lagar som säger att man inte får lov att göra så...

Men kan man få problem i framtiden med fukt mm.

Paul-Staffanstorp
Personligen skulle jag aldrig välja alternativet med att kakla utanpå gammalt då jag anser det dumt i många avseende...

Du vet ju inte hur det gamla tätskiktet är gjort och att då lägga pengar på kakel/klinker, arbete samt inredning och kanske riskera göra om allting ordentligt efter bara några år är ju mindre kul...

Men vad händer om man väljer att använda badrummet endast till badkar eller heltäckande dusch kabin? Då bör det inte spela nån större roll?

Eller?

Jag förutsätter att golvet är hel och brunnen håller tätt.

Paul-Staffanstorp
Visst... det bör inte vara några problem, men man vet dock aldrig hur underarbetet är utfört och risken är att man kastar ut pengar på kakel och arbete i onödan...

Paul-Staffanstorp skrev:
Visst... det bör inte vara några problem, men man vet dock aldrig hur underarbetet är utfört och risken är att man kastar ut pengar på kakel och arbete i onödan...
:D:D:D

Hehe. Då blir det som förra gången. :D Mer jobb för er proffs :D

Jag var på ett stamrenoveringsprojekt för en herrans massa år sen då dom gjorde så på väggarna (för att snåla in) i drygt 150 lägenheter. Det sitter fortfarande men badrummen var i dom flesta fall så pass små redan före så när nya kaklet kom på det gammla så fick man inte plats med ett vanligt standardbadkar så nästan alla som ville ha ett badkar fick beställa mindre (dyrare?) varianter.
Snålheten bedrar i många fall visheten.

Ska också tillägga att föreningen fick väldigt mycket extrakostnader för tex där jag skulle fram med el så lossnade det grymt mycket mer kakel än just den raden jag skulle bila mig igenom.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.