6 517 läst ·
34 svar
7k läst
34 svar
Sätta infälld spotlight där takdosan sitter?
På de flesta G4 spelar polaritet ingen roll. Det finns G4 som dumt nog kräver ordning på plus och minus. Hursomhelst enkelt om du tar kort och markerar trådarna såsom de är kopplade på den gamla trafon. Så du vet vilka trådpar som hör till samma slinga.M Mikado skrev:
Om du kopplar varje slinga såsom det var tidigare är du ju hemma. Skulle du mot förmodan ha köpt G4 som kräver koll på plus och minus är det ju bara att vända på ljuskällan när du sticker in den.
Jordkablar har ingenting i detta att göra.
Tack för svar.D datja skrev:
Det där hajar jag inte riktigt. hmm...
Hade nya led-trafon också haft minst 4 SEC utgångar hade jag förstått. Men nu kommer det ju ut bara en + och en - från LED Trafon.
Köpte ett gäng WAGO 5-poliga kopplingsklämmor idag och tänkte helt sonika koppla 4 st bruna kablar i en Wago, plus en kabel till + på Ledtrafon.
Misstänker att jag tänker helt galet......
Eftersom trådarna alla har samma färg måste du på något sätt hålla reda på vilka som bildar en krets till varje ljuskälla.M Mikado skrev:Tack för svar.
Det där hajar jag inte riktigt. hmm...
Hade nya led-trafon också haft minst 4 SEC utgångar hade jag förstått. Men nu kommer det ju ut bara en + och en - från LED Trafon.
Köpte ett gäng WAGO 5-poliga kopplingsklämmor idag och tänkte helt sonika koppla 4 st bruna kablar i en Wago, plus en kabel till + på Ledtrafon.
Misstänker att jag tänker helt galet......
Klicka här för att svara