Vi köpte hus för två år sedan och jag har fortfarande tummen mitt i handen, även om det blir bättre för varje projekt.
Nu är det så att vi vill sätta in spotlights i våra befintliga fönster och undrar vad som är det smidigaste sättet. Eftersom det redan finns eluttag ovanför fönstren tänker jag att elektrikern kanske kan koppla in sig på dem? Bör jag såga upp gipsskivorna och lägga rör intill isoleringen åt elektrikern, eller löser hen det?
Vi har Philips Hue i resten av huset och tänkte därför köpa Hue-spotlights så att vi kan styra dem med telefonen och Hue-strömbrytare. Spottarna ska sitta i två rader av fönster, men inte i de som sitter uppe i taknocken. Tack för alla tips jag kan få, då jag som sagt har ganska dålig koll!
Nu är det så att vi vill sätta in spotlights i våra befintliga fönster och undrar vad som är det smidigaste sättet. Eftersom det redan finns eluttag ovanför fönstren tänker jag att elektrikern kanske kan koppla in sig på dem? Bör jag såga upp gipsskivorna och lägga rör intill isoleringen åt elektrikern, eller löser hen det?
Vi har Philips Hue i resten av huset och tänkte därför köpa Hue-spotlights så att vi kan styra dem med telefonen och Hue-strömbrytare. Spottarna ska sitta i två rader av fönster, men inte i de som sitter uppe i taknocken. Tack för alla tips jag kan få, då jag som sagt har ganska dålig koll!
Mycket jobb för några spottar! Har du kollat att du inte kommer att bländas av dem när de väl sitter där? Testa att köpa ett gäng batteridrivna och sätt upp som utvärdering!Rozztig skrev:
Vi köpte hus för två år sedan och jag har fortfarande tummen mitt i handen, även om det blir bättre för varje projekt.
Ska du ändå måla eller tapetsera om hela rummet, så kanske, annars skulle jag nog lösa fönsterbelysning på något annat sätt.
Bästa svaret
Det går att ordna relativt enkelt men kräver att man skär ut några rutor i gipsen och sen givetvis får spackla och måla. Jag har gjort så hos flera kunder. Använder du Hide-a-Lite Core Smart eller liknande kommer det inte att blända.
Resultatet blir riktigt snyggt men det är förstås min åsikt.
Resultatet blir riktigt snyggt men det är förstås min åsikt.
Nej inte tänkt på att det kanske bländar. Tar med mig det! Får nog bli att måla om dock så blir ganska mycket arbete för några spottar. Tack!G gmogmo skrev:
Haha nu blev min sambo gladMüssli skrev:
Klicka här för att svara