Hej!
Börjar känna att det är en del trådar som blivit startade men ej avslutade från mig, men jag kan lugna er som faktiskt har koll på vem jag är att jag inte kör en "arga snickaren" och är överallt på en och samma gång utan tar en sak i taget
Men nog om det! Nu kommer vi till dagens frågeställning som jag tror många av er kan känna igen er i!
Jo det är som så att frugan här hemma tycker det är för mörkt i trappan/hallen och vill sätta in ett fönster för att få in ljus och i vanlig ordning lär jag få höra om hur mörkt det är dagligen tills dess att det sitter ett fönster.
Problemet är att väggen dels inte har något fönster idag men även att det är hålsten med tegelfasad. Så jag undrar kort och gott hur man löser detta på bästa sätt? Min tanke är att sätta in 2st 40 alt 50 cm breda fönster för att göra så liten inverkan som möjligt på bredden.
Ovanför tänkt fönsterplacering fortsätter väggen ytterligare en meter ca. Finns inget direkt som vilar på denna väggen i takstolsväg eller liknande så känns inte som om det borde vara några större bekymmer.
Hur bör man gå till väga på lättaste sätt? Att lägga in en lecabalk eller liknande är ju ett ganska stort ingrepp och jag hade gärna kommit undan med en lättare åverkan.
Och det med bygglov och liknande är jag redan införstådd i så det är bara själva utförandet jag är osäker på
Mvh Jimmy