E elmont skrev:
Det är ju lite svårt för oss som bor i ett helt annat land att veta vad och hur saker görs och används i andra länder. Och när du vänder dig till ett Svenskt forum så får du nog förvänta dig att svaren du får gäller för Svenska förhållanden. Och det är rätt stora skillnader mellan olika länder.
Generellt verkar samma saker finnas här som där, bara lite bökigare att hitta rätt. Rent förfarandemässigt så kommer det nog inte skilja sig så mycket för mig som för vem som helst. Försöker i alla fall att göra så likt er som möjligt :)

Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja själv är jag bara kunnig i att arbeta med det material vi hittar i Sverige, och här skulle jag som sagt alla dagar i veckan köra på U40 eller U50.
Men vad för material man får tag på i andra länder har jag tyvärr inte koll på.
Jo men de jag länkade, ser de "korrekta" ut. Är mest det jag undrar. Hittade dock en nederländsk återförsäljare av attema som skickar till Österrike så ska försöka beställa från dem. Varför skulle man välja U50 över U40 förresten? När behöver man det extra utrymmet?

Mikael_L
Lecerof Lecerof skrev:
Varför skulle man välja U50 över U40 förresten? När behöver man det extra utrymmet?
Väldigt sällan.
På rak arm minns jag bara en gång jag satt en U50, då skulle det rymmas en Ledspotlight avsedd för montering i apparatdosa.

Men ska man ha dimmerpuck och en massa kopplingar kan 10mm till vara trevligt.

• Gilla
Lecerof
  • Laddar…
Jag roade mig med att sitta lite på Hornbachs tyska sida och hittar inga dosor med roterande ring.. kan absolut vara jag som letar på fel ställe men underligt annars

• Gilla
Lecerof
  • Laddar…
P pjkw skrev:
Jag roade mig med att sitta lite på Hornbachs tyska sida och hittar inga dosor med roterande ring.. kan absolut vara jag som letar på fel ställe men underligt annars
Tyskarna gör kanske rätt från början så de behöver inga justeringsmöjligheter :D

Schneider Electric har allt du kan behöva och dom är så stora att dom även borde finnas hos dig. Så googla på dem.

• Gilla
Lecerof
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.