Jag ska sätta in en duschkabin i min sommarstuga och klurar på hur jag ska få till det med blandaren. I dagsläget sitter blandaren långt till vänster på ena väggen, och placeringen verkar inte matcha var man placerar blandaren i dagens duschkabiner. Någon som har erfarenhet av detta? Hoppas på att kunna fixa det själv.

Tack på förhand 😀

• Duschkabin med monterad duschblandare och handdusch. Blandaren är placerad på en vit vägg i en sommarstuga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Magnus E K
I de duschkabiner jag har erfarenhet av monteras blandaren inne i kabinen (med fästen som medföljer kabinen) och sen sätts flexslangar från det gamla blandarfästet till baksidan av kabinen.

Så det kommer fungera så länge det går att komma åt att montera bort blandaren och slangarna är långa nog.

• Gilla
Antonia Bergvall
  • Laddar…
Jo, blandaren i kabinen och flexslang till rörändarna. Se till att få tillräcklig kvalité på slangar, och pressade anslutningar.

• Gilla
Antonia Bergvall
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
I de duschkabiner jag har erfarenhet av monteras blandaren inne i kabinen (med fästen som medföljer kabinen) och sen sätts flexslangar från det gamla blandarfästet till baksidan av kabinen.

Så det kommer fungera så länge det går att komma åt att montera bort blandaren och slangarna är långa nog.
Tack för bra svar!

• Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:

Tack för bra svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.