Hej,
Det har alltid runnit dåligt i avloppet till duschkabinen (sedan vi flyttade in för 1 år sedan) så tänkte idag försöka rensa röret som gick från kabinen till avloppshålet i golvet.
När jag drog ut kabinen så var dock flexröret så gammalt att det blev hål på några ställen, så behöver byta ut det till något nytt som kan sitta från golvet till kabinen. Det finns inget vattenlås i varken kabinen eller i golvet, så antar att flexröret får böjas så att den funktionen erhålls?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Hittade följande del hos Bauhaus
https://www.bauhaus.se/avloppslang-o40-50-mm-x-invandig-g40-ganga-35-80-cm.html där det står att kopplingen har en G40-gänga, är det någon standardkoppling som är för 40-rör och bör fungera tro?
Logga in
Skapa konto
Någon annan lösning som finns för duschkabiner som kan vara värd att testa? Behöver ju vara en flexslang så att det går att dra in/ut kabinen - då det inte går att lossa röret när kabinen är på plats.
Funderar även om det dåliga flödet kan bero på att avloppet saknar luftning, har inte hittar något som verkar fungera som det ännu - för jag antar det behövs? Dock inga problem med tvättställ/toalett i samma badrum. Något som jag dock tänkt på är att det kan låta från något av avloppen när toaletten spolas ...
Tack på förhand!