Tjena! Ett lite huvudbry som ni kanske kan hjälpa mig med. Hur sätter jag igen detta hörn på snyggast sätt? Måla före eller efter?

• Hörn av träkonstruktion, delvis täckt, med synliga reglar och paneler. Fråga om bästa sättet att försegla och om man ska måla före eller efter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Menar du att du vill bygga igen hela takfoten eller är det bara hålet in i fasden som avses?
Är det en utbyggnad där taket till höger ansluter till taket till vänster? (lite svårt att förstå "helheten)

Vad är det för brädor man ser upp mot råsponten till höger? Är det luftspalt för taket?

Lite bättre bild här. Efter byte av råsponten vid takbyte så blev hörnet såhär. Tänkte typ hålet bara behövs sättas igen?

• Tak hörn med nytt råspontbyte, exponerat hål som behöver åtgärdas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
OK, jag fattar. Jag hade skruvat en list mot takfallet till vänster och en på undersidan takfallet till höger som linjerar med baksidan på fasadpanelen till höger. Sen målat ett par bitar panel som passar in i hålet och skruvat dit dem.

För att inte panelbitarna ska spricka när du skruvar dem i listerna så förborra och försänk hålen och var föriktig vid skruvandet.

Tack för tipset👍 blir nog bra med ditt tips jag testar

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.