Detta fönster kommer snart hamna bakom en gipsvägg. Tänkte att jag kunde trycka dit en bit isolering eller liknande då det ju släpper igenom en del värme. Vad bör jag göra här..?
Finns det någon fukt/kondenserings-risk om jag bara trycker dit en bit mineralull mot fönstret? Kanske 70mm isolering så det blir lite luft mellan isolering och fönster? Att mura igen t.ex. känns som ett för stort projekt just nu.
Finns det någon fukt/kondenserings-risk om jag bara trycker dit en bit mineralull mot fönstret? Kanske 70mm isolering så det blir lite luft mellan isolering och fönster? Att mura igen t.ex. känns som ett för stort projekt just nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Japp, jättegamla fönster med enkelglas. Jag kommer ventilera väggen bakom gipset så då kanske det är bäst att bara låta det vara och acceptera lite värmeförlust där?mexitegel skrev:
Det ena fönstret jag vill sätta igen går in mot en krypgrund (tillbyggnad) så där behöver jag kunna ta mig igenom / öppna då och då. Det andra tänker jag att man kanske någon gång i framtiden vill återställa till ett fönster igen.mexitegel skrev:
Utöver arbetsinsatsen är det ovanstående som gör att jag tvekar till att mura.
Klicka här för att svara