Har bytt en del av stammen från källaren upp till entreplan. Stammen gick i väggen, vilket har lämnat ett stort hål.

Tanken är att sätta igen hållet på ena sidan, men vill inte bygga in det nya/gamla röret på andra sidan som fortfarande är i och delvis i väggen.

Hur går jag tillväga enklast då? Har ca 8-10cm djup att jobba med.

• Ett stort hål i en vägg med ett synligt rörsystem. En tumstock mäter hålets bredd. Röret är delvis i väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Antar att det är sidan vi ser som du vill stänga. Jag hade knackat upp putsen på en större yta än än hålet. Fällt in en nät som fästs med skruv eller klammer, putsnät eller grövre om du har och successivt lagt igen med reparationsbruk. Sist putsa ytan likt nuvarande vägg.

• Gilla
Psan
  • Laddar…
S skogsliden skrev:
Antar att det är sidan vi ser som du vill stänga. Jag hade knackat upp putsen på en större yta än än hålet. Fällt in en nät som fästs med skruv eller klammer, putsnät eller grövre om du har och successivt lagt igen med reparationsbruk. Sist putsa ytan likt nuvarande vägg.
Ja, det låter som en vettig lösning.

Det är sidan man ser på bilden jag vill stänga ja.

J
Jag hade murat igen med lämplig sten och sedan putsat upp det..

• Gilla
MagHam och 1 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Jag hade murat igen med lämplig sten och sedan putsat upp det..
Ser att det finns murblock på 9cm. Är ju tanken på höjden, men skulle kunna använda till djup istället. Frågan är om det blir bra.

J
P Psan skrev:
Ser att det finns murblock på 9cm. Är ju tanken på höjden, men skulle kunna använda till djup istället. Frågan är om det blir bra.
Åt vilket håll du använder blocket spelar ingen roll i ditt fall..

• Gilla
Psan
  • Laddar…
Claes Sörmland
Jag gjorde så, köpte ett 9 cm lecablock och ett sågblad för leca som passade på tigersågen. Sen skulpterade jag. Murade fast det med lite murbruk. Och sen puts på det.

• Gilla
MagHam och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
sågblad för leca som passade på tigersågen
Dessa blad är om än dyra tacksamma att såga lecablock med. Annars kan man offra en billig fogsvans eller någon gammal yxa i förrådet.

• Gilla
Psan
  • Laddar…
Hade tänkt måla den väggen om en vecka.. egentligen ska man ju vänta ett tag innan man målar på puts, men kanske inte spelar nån roll på så liten yta? Ev måla ett lager till om nån månad?

J
  • Påsen med "Finja Laga Vägg" väggspackel visar text och symboler för inomhusbruk och energibesparing, med en spackelillustration.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Psan
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Putsa med typ Lagavägg ifrån Finja så kan du måla som du vill..

[länk] Vägg_162_PB_sv.pdf
Se där, perfekt ju!

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.