Vill sätta mellanbjälklag i mitt hus i ett rum. Innermått 2,83x2.41 (ytter mått 3.33*3). Hur fäster jag upp nya reglerna? Måste jag ta bort gips+osb invändigt eller kan jag försöka att hitta reglarna ändå för att fästa ordentligt?

Hej och välkommen till Byggahus.

Har du nån bild på hur det ser ut nu?

Här är ena väggen. Meningen att bjälklaget ska vara under fönsterdörren dör uppe.

• Hög vägg med stora fönsterdörrar, ljusinsläpp ovanifrån. Synligt undertak och del av inomhusmiljö, möjligt byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du nån ritning så du kan se var de stående reglarna ska vara?

• Gilla
tura75
  • Laddar…
Det bästa är att öppna upp in till stommen för att få ordentligt fäste för bjälklaget. Du kan nämligen ha ett liggande installationsskikt innanför dom stående reglarna.

• Gilla
tura75 och 1 till
  • Laddar…
Är huset skapligt nytt så är det troligt att du har ett installationsskikt i ytterväggarna med liggande reglar. Öppna upp och fäll in en planka och fäst sen bjälklaget med bankskor föreslår jag.

• Gilla
tura75
  • Laddar…
Här är det innan osb och gips.

• Vägg utan OSB och gips med synlig isolering och träreglar, fönster med utsikt över träd och himmel. En stege står mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är därför du måste öppna upp gipset och osb för att få fäste för bjälklaget i dom stående reglarna

• Gilla
tura75
  • Laddar…
Jag misstänkte det!

Jag misstänkte det!
Matti_75 Matti_75 skrev:
Det är därför du måste öppna upp gipset och osb för att få fäste för bjälklaget i dom stående reglarna
Det kommer bli kanon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.