Inget lim skall användas, problemet är att det verkar vara renoveringsgips på väggen som har byggt ut utanför infästningen för ventilationen, skaffa en metallmanschett för din ventil och fäst utanpå renoveringsgipset. Eller skaffa en ny ventil och manschett så kommer det att fungera.
Det typiska är att de skruvas fast med gängor eller att det är fjädrande klämmor som håller fast dem.
I ditt fall verkar man ha försökt fästa med tätmassa - det är ingen bra lösning...
Det typiska är att de skruvas fast med gängor eller att det är fjädrande klämmor som håller fast dem.
I ditt fall verkar man ha försökt fästa med tätmassa - det är ingen bra lösning...
Hej!
Nu har jag klurat ut varför det ser ut som det gör.
Ventilen är fastlimmad den där biten av ventilationskanal, som sedan limmats fast i kanalen i väggen. Detta för att kanalen i väggen inte har dessa räfflor för att fästa ventilen med fjädrarna.
Inte en så snygg lösning, men i alla fall en lösning, som jag nog får återanvända.
Nu har jag klurat ut varför det ser ut som det gör.
Ventilen är fastlimmad den där biten av ventilationskanal, som sedan limmats fast i kanalen i väggen. Detta för att kanalen i väggen inte har dessa räfflor för att fästa ventilen med fjädrarna.
Inte en så snygg lösning, men i alla fall en lösning, som jag nog får återanvända.
Klicka här för att svara
