Vi bygger ett garage på ca 77 kvm och håller på att slipa och spackla väggarna.
Nu tänkte vi sätta slät plåt på nedre delen av väggen ca 1 meter upp.
Då kommer frågan hur man fäster den?
Vill inte skruva allt för mycket utan tänkte sätta en skruvrad längst upp. Har fått lite råd att limma den, men vad ska man då använda för lim.
Några förslag?
 
TEC-7 eller nått billigare alternativ som Biltemas Multibond
 
PL600 Monteringslim

Monteringslimmet för hemmet! Fungerar för limning och uppsättning av reglar, lister, foder, paneler, skivmaterial, beslag, fläktkåpor, keramiska plattor (ej i våtrum), hyllor, skåp mm inomhus av / mot: Trä, MDF; gips, Kork, cellplast, PVC; plast, plåt, aluminium, mässing, koppar, glasfiber, tegel, sten, puts, betong

PL600 Monteringslim är ett vattenbaserat lim med en initial snabb fästförmåga som gör det möjligt att limma upp föremål direkt på vägg utan stödfixering. Styrkan på limfogen ökar med tiden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.