Höga priser per m2, särskilt med den låga av SP uppmätta effekten. Jag har lite svårt att förstå vad som gör just denna modell "säsongsanpassad" förutom att den ska monteras i vinkel - kraftig lutning från horisontalplanet gäller ju alla solfångare om man vill ha bättre effekt på vår och höst relativt sett sommaren. Det mest kostnadseffektiva om man vill optimera höst och vår och minska effekten på sommaren måste ändå i nuläget vara billiga heatpipes (ex. Sfinx) monterade i kraftig vinkel, säg 70-90 grader. All tid kul med nya experiment dock (även om jag själv inte skulle vilja betala för det)!