1 859 läst ·
17 svar
2k läst
17 svar
Sär skrivning eller innehåll?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 215 inlägg
Även var har sina olika betydelser. Några var vanligare för och något vart väl rent av utrotat för länge sedan. Gårdvar till exempel, eller kuddvar. Medan var och en än kan få var i ett sår. Vart nu det skulle leda, om någonstans annat än där man var.useless skrev:
Det värsta tycker jag är när vissa inte vill förstå vad en annan människa försöker säga, bara därför att den andra personen har svårt att uttrycka sig i text. Det går för det mesta att gissa sig till, man kan gärna välvilligt fråga om det var "så här du menade" om man är lite osäker.
Däremot är jag skoningslös i min kritik när radio/teve-journalister/hallåor, tidningsjournalister, myndigheters informatörer, högt uppsatta politiker och liknande yrkesgrupper förvanskar vårt språk.
Däremot är jag skoningslös i min kritik när radio/teve-journalister/hallåor, tidningsjournalister, myndigheters informatörer, högt uppsatta politiker och liknande yrkesgrupper förvanskar vårt språk.
Instämmer till fullo.L Lärospånet skrev:Det värsta tycker jag är när vissa inte vill förstå vad en annan människa försöker säga, bara därför att den andra personen har svårt att uttrycka sig i text. Det går för det mesta att gissa sig till, man kan gärna välvilligt fråga om det var "så här du menade" om man är lite osäker.
Klicka här för att svara