Marge: Nu är vårt golv lagt & vi har flyttat in & hunnit pröva det. Är super nöjda! Helt ljuvligt att gå på, det är varmt & inga problem att hålla rent.
Sen syns det inga märken efter vår son slänger sina leksaker runt omkring sig.
Enda nackdelen är att vi har det vitlaserade golvet så allt syns på det. Så vi dammsuger varje dag. Till vår sons glädje :D :D Dammsugaren är hans bäst kompis!
 
Sara -> Jättekul att höra att ni är nöjda!! :D
La ni MaxFura överallt eller? och det känns ändå mjukt och fint? (det är ju "grövre" i ytan eftersom det är borstat). Vi är lite rädda att golvet ska kännas "strävt" att gå på om man tar MaxFura överallt, så därför har vi funderat på att bara ta det i köket och hallen och sedan ha vanligt furu i sovrummen och vardagsrummet. Men om MaxFuran känns så bra som du säger så skulle vi ju lika gärna kunna lägga den överallt! ;D
 
Vi har det i vardagsrum, kök & halva hallen. I sovrummen har vi Kärhs Linneagolv. Det golvet känns som plastmatta i jämförelse. Så om vi hade haft råd hade vi lagt MaxFuru i hela huset :'(
 
Hej,

har MaxFura i köket. Fungerar bra - men jag lyssnade för mycket på säljaren och köpte 14mm.

Köp aldrig en plankgolv som är tunnare än 21mm!! Det blir glipor och om man drar skruven det minsta snett så kan man se ingångshållet mellan brädorna om man tittar noga. En eventuell omslipning kommer också att medföra att dessa ingångshåll syns än mer..
 
Ett oljat golv blir väl hårdare i ytan, då oljan kristalliserar i porerna och blir hård, och därmed slitstarkare. Tror inte man behöver olja det så ofta sen...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.