92 054 läst ·
1 985 svar
92k läst
2,0k svar
Sänkning av reduktionsplikten
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Se det som en tillfällig minskning, vad jag vet infördes det av vissa rimliga anledningar.D djac skrev:
Demokratiska beslut kallar jag det, folket har önskat och politiker levererade (för en gångs skull). Passar extra bra i dessa mindre goda tider också.D djac skrev:
Hur kan investeringar för att förbättra miljön i U-länder leda till minskad matranson?D djac skrev:
Jag vet såklart inte vad "folket" önskade men jag tror absolut inte det var detta, några få gjorde såklart det men de flesta andra vill nog inte hade så här och en hel del är nog ganska okunniga och har bara låtit det gå.Jonatan79 skrev:
För någon som kör runt 4000mil/år i en bil som drar 1,5l/mil så ger denna ändring ganska stor effekt på min privatekonomi.D djac skrev:
Detta var även det enskilda beslut som fick många mindre företagare i mitt nätverk att fatta beslutet att försöka driva verksamheten vidare trots ganska lång tid på knäna ekonomiskt, det släpper trycket enormt....
Jag kan säga att jag har nog runt 50pers i min närhet som skulle blivit arbetslösa i närtid om inte denna ändring av dieselpriset blivit av.... Som jag vet om....
50 av dina närmaste skulle bli arbetslösa om inte dieseln blir ett par kronor billigare, hur många nära har du och hur stor andel är detta då? Jag tror inte du är representativ, om det nu skulle vara sant. Det verkar också orimligt att köra runt 4000mil i en dieselbil privat som dessutom drar 1,5liter. #sakersomintehäntK Kasken skrev:För någon som kör runt 4000mil/år i en bil som drar 1,5l/mil så ger denna ändring ganska stor effekt på min privatekonomi.
Detta var även det enskilda beslut som fick många mindre företagare i mitt nätverk att fatta beslutet att försöka driva verksamheten vidare trots ganska lång tid på knäna ekonomiskt, det släpper trycket enormt....
Jag kan säga att jag har nog runt 50pers i min närhet som skulle blivit arbetslösa i närtid om inte denna ändring av dieselpriset blivit av.... Som jag vet om....
Vi har en mack som säljer B0 här i stan så har gjort ett test med att tanka det nu tillsammans med en cetanhöjjare och det ser ut att kunna dra lite mindre jämfört med b7 från ok. Sen verkar den vilja regenerera partikelfiltret mer sällan på b0. Vilket drar ner på åtgången också.H HSP skrev:Det blir inte riktigt B0. Och macken byter inte ut bränslet som finns i mackens tank.... Det befintliga bränslet kommer att säljas slut först och vid påfyllning spädas ut.... Sedan gissar jag på att bränslet blr B7 utan "extra" inblandning av annat.
"Äkta B0" brukar finnas på sjömackar och kan även beställas till farmartankar.
Ps.
Bild på ett igensatt förfilter till en dieselkompressor som tankats med dagens mackbränsle. Normalt skulle denna ha tankats med B0 men det missades...
[bild]
Alla som har barn kan sluta prata om miljön. Det finns ingenting någon utan barn kan göra för att bidra med 1% av utsläppen som de med barn orsakat. Vet inte om du har barn men för min del är det bara den mycket mycket lilla delen av miljörörelsen som förespråkar att man inte skaffar barn alls som faktiskt är trovärdiga i sin övertygelse.D Daniel 109 skrev:
Resten handlar mer om att man vill förbjuda olika saker man personligen inte gillar eller värdesätter för att verka "god" och känna att man gör något bra.
Det är ju samma sak med hela miljörörelsen som inte gillar kärnkraft. Hur kan man ens vara mot utsläpp och inte gilla kärnkraft? Det är liksom bara ett bevis på att det handlar om ideologi eller nåt annat än utsläpp iaf.
Tvärtom! Din värld delas inte av de flesta, många väljare hurrar nu och är glada att de röstade som de gjorde.D djac skrev:
Tror du?D djac skrev:
Jag tror detta är något som verkligen "går hem i stugorna". Tror absolut det kommer bli uppsving i opinionen för regeringen. Många har det knapert, är beroende av bil och så ser dom detta när dom tankar nästa gång.
Jag tror säkert att det förekommer men jag tror också att det är en grov underskattning av väljarna, medvetenheten ökar och här handlar det nog främst om att man vill fånga lite väljare på marginalen.Farstatjej90 skrev: