92 064 läst ·
1 985 svar
92k läst
2,0k svar
Sänkning av reduktionsplikten
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ursäkta ordvalet, men är du dum eller?Claes Sörmland skrev:
Det finns ingen ursäkt för de missgärningar som utförts varken av kommunister, kapitalister, liberaler eller andra politiska/religiösa/ideologiska rörelser!
Däremot så är det bra att ha kunskap om hur & varför dessa rörelser växte fram, så att det inte sker igen.
Ett sentida exempel är bekämpandet av apartheid regimen i Sydafrika där liberala makter lämnade fritt spelrum åt ryssar & andra att påverka ANC. Sossarna var väl det närmaste nån "liberal" rörelse som försökte påverka ANC i liberal riktning.
Moderaterna & stora delar av borgerligheten tyckte väl att Sun City bara var mysigt.
Och inte lärde sig de liberala nåt, titta bara på Venezuela & stora delar av övriga Latinamerika.
För att jag gillar grundtesen "från alla efter förmåga, till alla efter behov" betyder INTE att jag är kommunist utan bara det att jag inte är egoist.
Men i väntan på ett äkta socialliberalt parti så håller jag mig vänster om centern.
Jo det är väl bättre o fortsätta på en expansiva ekonomisk politik, så att massan är nöjd tills klimatet, naturen, naturresurser brakar ihop. För nu räcker inte jordens resurser till. När detta händer så har vi totalkaos, men vi är väl som ett virus som expanderar till sin egen undergång. Det lät dystert.
Inom EU sitter SD tillsammans med de ledande partier i de länder som har en nationalistisk hållning, så därmed finns det en koppling. Det är ju tydligt.
Inom EU sitter SD tillsammans med de ledande partier i de länder som har en nationalistisk hållning, så därmed finns det en koppling. Det är ju tydligt.
Ja inte går det å hvete för att Märta blir sjukskriven och reduktionsplikten dämpas iaf…trähandtag skrev:
Jo det är väl bättre o fortsätta på en expansiva ekonomisk politik, så att massan är nöjd tills klimatet, naturen, naturresurser brakar ihop. För nu räcker inte jordens resurser till. När detta händer så har vi totalkaos, men vi är väl som ett virus som expanderar till sin egen undergång. Det lät dystert.
Inom EU sitter SD tillsammans med de ledande partier i de länder som har en nationalistisk hållning, så därmed finns det en koppling. Det är ju tydligt.
Jo men ett exempel är då en totalt oviktig fråga som att sänka reduktionsplikten, sen finns det ett antal sådana här totalt oviktiga frågor som enbart skapar polarisering. Det finns sedan då stora viktiga frågor som tex migration och energi där Europa måste ha en gemensam linje.Fairlane skrev:
Sen vågar då ingen nämna EU pga risken för en Swexit-debatt. Vi måste lösa svåra frågor gemensamt i Europa, ren överlevnad.
Plus att det då är EU-val nu i Juni.............
Finns ingen anledning att ursäkta kommunism och socialism. Vi vet empiriskt vad det leder till och har testat om och om igen i land efter land. Dagens Ryssland och Putin själv är en direkt produkt av denna politiska idé, han gjorde för sjutton karriär i deras säkerhetstjänst och byråkrati.L lat skrev:Ursäkta ordvalet, men är du dum eller?
Det finns ingen ursäkt för de missgärningar som utförts varken av kommunister, kapitalister, liberaler eller andra politiska/religiösa/ideologiska rörelser!
Däremot så är det bra att ha kunskap om hur & varför dessa rörelser växte fram, så att det inte sker igen.
Ett sentida exempel är bekämpandet av apartheid regimen i Sydafrika där liberala makter lämnade fritt spelrum åt ryssar & andra att påverka ANC. Sossarna var väl det närmaste nån "liberal" rörelse som försökte påverka ANC i liberal riktning.
Moderaterna & stora delar av borgerligheten tyckte väl att Sun City bara var mysigt.
Och inte lärde sig de liberala nåt, titta bara på Venezuela & stora delar av övriga Latinamerika.
För att jag gillar grundtesen "från alla efter förmåga, till alla efter behov" betyder INTE att jag är kommunist utan bara det att jag inte är egoist.
Men i väntan på ett äkta socialliberalt parti så håller jag mig vänster om centern.
Är det inte bättre att släppa den där skiten från 1900-talet och komma in i den liberaldemokratiska värmen med oss andra?
Du kan styra inblandningen själv. Om du verkligen vill. Du behöver bara tanka ur två olika pumpar på macken. 30 liter 95 och 20 liter E85 borde ge 50 liter E40.L lat skrev:
Beroende på hur gammal bilen kan man dock behöva anpassa motorn till det bränslet, det är inte alla äldre bilar som "funkar utmärkt" med så pass hög etanolinblandning.
Nähä, men det finns anledning att ursäkta övriga rörelser?Claes Sörmland skrev:
Finns ingen anledning att ursäkta kommunism och socialism. Vi vet empiriskt vad det leder till och har testat om och om igen i land efter land. Dagens Ryssland och Putin själv är en direkt produkt av denna politiska idé, han gjorde för sjutton karriär i deras säkerhetstjänst och byråkrati.
Är det inte bättre att släppa den där skiten från 1900-talet och komma in i den liberaldemokratiska värmen med oss andra?
Allt är tillåtet i kampen mot kommunism & socialism?
Japp, då vet vi var du står?
Om du bemödade dig att läsa inlägg lika noga som du studerar byggnadslagstiftningen så hade du läst att jag ursäktar inte några övergrepp från några grupper oavsett bakgrund.
Men, jag förstår att tex Rysslands befolkning gjorde uppror mot Tsaren.
Att sedan borgerligheten, tyvärr, aldrig stått på massornas sida gentemot överheten, utan lämnat fritt spelrum åt div extremister är patetiskt.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 814 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 814 inlägg
Man får heller inte glömma att man behöver byta motorolja betydligt oftare med högre etanolhalter. Både Ford och Saab hade t ex byte vid halva körsträckan jämfört med ren bensin. Annars förkortas motorns livslängd.Keiller skrev:
Du kan styra inblandningen själv. Om du verkligen vill. Du behöver bara tanka ur två olika pumpar på macken. 30 liter 95 och 20 liter E85 borde ge 50 liter E40.
Beroende på hur gammal bilen kan man dock behöva anpassa motorn till det bränslet, det är inte alla äldre bilar som "funkar utmärkt" med så pass hög etanolinblandning.
Du började vårt utbyte med att från det blå hävda att jag stödjer Tsar väldet. Alltså ett välde som gick ut för 107 år sedan. Känns inte så aktuellt att ens besvara eller överväga. För mig är det som: Hur ställer du dig till hattarna och mössornas policy under frihetstiden?L lat skrev:Nähä, men det finns anledning att ursäkta övriga rörelser?
Allt är tillåtet i kampen mot kommunism & socialism?
Japp, då vet vi var du står?
Om du bemödade dig att läsa inlägg lika noga som du studerar byggnadslagstiftningen så hade du läst att jag ursäktar inte några övergrepp från några grupper oavsett bakgrund.
Men, jag förstår att tex Rysslands befolkning gjorde uppror mot Tsaren.
Att sedan borgerligheten, tyvärr, aldrig stått på massornas sida gentemot överheten, utan lämnat fritt spelrum åt div extremister är patetiskt.
Sen kommer de vanliga ursäkterna för att kommunism och socialism alltid leder till elände i varje land som det prövas. Och när jag frågar om din hjärna inte hoppade in på ett galet spår här så svarar du att jag är dum i huvudet och börjar relativisera misslyckandena av denna ideologi med att andra länder och politiska system också har begått illdåd. Det brukar kallas för whataboutism, en Sovjetspecialitet i den internationella politiken.
Och nej, världen är inte perfekt och människan är inte perfekt. Liberaldemokratin är inte perfekt. Men vi får leva med det och försöka skruva på rattarna så att så många som möjligt får bättre liv. Och det har funkat förvånansvärt bra, någon revolutionsglöd är inte i sikte i väst och det fredliga överlämnandet av makten funkar oftast bra.
Det är väl precis det sista du skriver som S och c/o gjort!! Hela samhället vill ändra på det de ställt till med under sin tid med makt!L lat skrev:Nähä, men det finns anledning att ursäkta övriga rörelser?
Allt är tillåtet i kampen mot kommunism & socialism?
Japp, då vet vi var du står?
Om du bemödade dig att läsa inlägg lika noga som du studerar byggnadslagstiftningen så hade du läst att jag ursäktar inte några övergrepp från några grupper oavsett bakgrund.
Men, jag förstår att tex Rysslands befolkning gjorde uppror mot Tsaren.
Att sedan borgerligheten, tyvärr, aldrig stått på massornas sida gentemot överheten, utan lämnat fritt spelrum åt div extremister är patetiskt.
Och liberaldemokratin levererar även denna gång. Istället för att högafflarna och väpnad revolution så har denna folkliga opinion kanaliseras i ett parti som gör allt de kan för att få komma till köttgrytorna och påverka via de etablerade konstitutionella modellerna. Och de tar nu t ex bort reduktionsplikten.Jonatan79 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Jag är inte rädd för förändring i sig, men förändring åt vissa håll ja.Jonatan79 skrev:
Jag antar att du också är rädd för en förändring åt fel håll? Säg att vi skulle ha ett driv mot kommunism i Sverige, då tror jag både du och jag hade varit rädda för den förändringen. Säker hade det kunnat dyka upp en kommunist och säga precis der du sa då till oss, att vi mest är rädda för förändring, men jag tror du håller med om att vi inte skulle är rädda för förändring generellt, bara för att vi är rädda för en förändring mot kommunism.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Liberaldemokratin är inte det jag och andra har problem med, men SD är verkligen inte liberalt, tvärtom.Claes Sörmland skrev:
Och liberaldemokratin levererar även denna gång. Istället för att högafflarna och väpnad revolution så har denna folkliga opinion kanaliseras i ett parti som gör allt de kan för att få komma till köttgrytorna och påverka via de etablerade konstitutionella modellerna. Och de tar nu t ex bort reduktionsplikten.
Jag är inte heller rädd för förändringar. Särskilt inte när förändringarna sker i positiv riktning vad gäller den egna plånboken. Som t.ex sänkningen av reduktionsplikten. Det blev billigare att ta sig till och från jobbet efter årsskiftet.