89 436 läst ·
1 985 svar
89k läst
2,0k svar
Sänkning av reduktionsplikten
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Medlem
· Uppland
· 2 255 inlägg
Om du ska dubbla eller trippla mängden koldioxid i atmosfären får du nog förklara hur du ska göra det. Det skulle kosta enorma pengar eftersom det förutsätter att man utvinner mer kolkällor än vad som ekonomiskt. Om man utvinner olja och får 1 enhet energi från den så får det inte gå åt mer än 1 enhet energi för att utvinna den. annars är det en förlustaffär, dels energimässigt men säkert också ekonomiskt vettigt. Naturligtvis går det att utvinna ändå, genom att mata på med förnybara energikällor, fusionskraft eller vad man nu vill. Det verkar dock fullständigt irrationellt.ingenmansland skrev:
Säkerligen, men troligtvis i en helt annan civilisation än den nuvarande. Ingen vet ju ens vilja effekter det skulle få att dubbla eller tripla mängden koldioxid i atmosfären. Framför allt inte på en kort tid. Jag vill iaf inte chansa om det funkar eller ej. Framför allt inte när det kommer till hur vi lever nu.
Jag som försöker åka regionaltåg mellan Sörmland och Stockholm kan rapportera att det inte finns några som helst tecken på ett fascistiskt maktövertagande. Inte ett tåg går i tid och ingen bryr sig på någon nivå.
I dag har vi kört fordonsfel, signalfel, multipla växelfel, trasigt tågset som blockerar det enda spåret som fungerar, ännu en trasig växel. Och än är jag inte hemma...
Tåg är nog inte lösningen för framtiden i vårt land.
I dag har vi kört fordonsfel, signalfel, multipla växelfel, trasigt tågset som blockerar det enda spåret som fungerar, ännu en trasig växel. Och än är jag inte hemma...
Tåg är nog inte lösningen för framtiden i vårt land.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 175 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 175 inlägg
Men för ditt uttalande som jag citerade:RoTe skrev:
"Varför tror du att inget annat parti klarar av att fånga upp de mest aktuella frågorna vi har idag? Varför är det så att alla partier ger SD alla viktiga frågor?"
spelar det ingen roll vad SD:s väljare anser.
Ditt inlägg nu är inte alls något svar på mina frågor.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 175 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 175 inlägg
Hur vore det att svara på min fråga i stället för att börja prata om något helt annat.Jonatan79 skrev:
Mitt inlägg, som du citerade var:
"I en Samnytt-artikel idag om Orbans motstånd till att EU-pengar går till Ukraina kallas kriget där för ett proxykrig. Vad har man då för synsätt när man använder en term som Ryssland brukar använda?"
Det är möjligt att en bonus skulle göra att elbilsförsäljningen skulle öka, men tror generellt att folk inte har råd köpa ny bil oavsett drivmedel eller att det inte finns något elbilsalternativ som passar och man därför väljer fossildrift.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 175 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 175 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 175 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 175 inlägg
Köps bilar gör det ju även om det har minskat och jag tycker det är tråkigt att allt fler av de som nu trots allt köper en bil väljer bort elbilen.A Akerfeldt skrev:
Är du åter och fiskar i teorin att folk som inte accepterar alla goda ting så som reduktionsplikt, vego och we shall overcome får sin åsikt copy/paste från källor som inte följer strömmen? Bara man tar bort det informationsflödet så rättar sig alla till "rätt" led?BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 175 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 175 inlägg
Nej, du är ute och cyklar.D Dayangel skrev:
Finns säkert många anledningar till det. Hade kunnat tänka mig en elbil när jag tog ut en leasingbil i somras, fick dock bli en hybrid pga de krav jag hade.BirgitS skrev: