92 064 läst ·
1 985 svar
92k läst
2,0k svar
Sänkning av reduktionsplikten
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag menar bara att man inte ska binda sig vid masten att klimatutsläppen globalt kommer att minska. Vi kan ju hoppas på det och för sinnesfridens skull genomföra åtgärder i den riktningen men förbereda oss för att hantera scenariot där det inte sker och att konsekvenserna måste hanteras. Bara så vi slipper höra "vi var naiva" från våra politiker om 20-30 år. Igen.D djac skrev:
Jo MP smög in en massa elände till Sverige via EU-Bryssel. De fattade ju hur det fungerar nuförtiden.Karl-Ove Qvarfordt skrev:
Men nu blåser det nya vindar och jag tycker det ser klart trovärdigt ut inkl att ta bort allt som inte ger någon miljövinst.
Dina gröna kamrater i Tyskland är inte så uppskattade numera. Satsningar och prioriteringar måste göras i rätt ordning, att släppa lös de gröna och blanda in ekonomi är sällan ett lyckat valD djac skrev:Jag tror du har fel, alla vet inte detta och ovanpå det så har du folk som av olika anledningar väljer att inte acceptera det.
Nu kommer vi in på åsikter, jag anser att vi ska släppa ut så lite så möjligt och skynda på en transformation bort från fossilt, av flera skäl, alltså mer än klimat. Priset är ett verktyg som kan användas för att accelerera övergången, att sänka priset sänker också takten på tranformationen och är skadligt på många sätt.
Vad priset ska vara, jag objektivt ska det nog vara rätt högt, bort med subventioner och låt fossilt betala för sina konsekvenser, som vi gör med andra energislag, så lär det inte användas i många av dagens applikationer.
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Ledsen men du har räknat fel på första raden. På andra raden har du fått en korrekt siffra 2500, men du anger svaret i dm.zarkov skrev:
Svaret är fortsatt drygt 250 meter, eller om man vill vara exakt, tredje roten ur (1,59x10^7 kubikmeter).
100 miljoner fat är 15,9 miljoner kubikmeter. (15,9*10^6)^(1/3) ~ 250.zarkov skrev:
2500^3 blir 15 miljarder kubikmeter...
Jo fast nu drar ju regeringen ner på skolan. Det kostar att sänka bränslepriset och då blir det att skära ner på annat.G Ganescha skrev:
Nu kör du med Aftonbladet-retorik förvisso.. kommunerna går med underskott bl.a. på grund av inflation och regeringen skjuter även till en extra del även om det inte räcker hela vägen. Jantelagen trogen så basunerar då vänstersidan ut att regeringen aktivt drar ner på saker. Att inte täcka alla underskott är inte samma sak som att dra ner på de samma.lilytwig skrev:
Tvärt om, regeringen har satsat på yrkesutbildningar:lilytwig skrev:
https://www.regeringen.se/pressmedd...ser-pa-yrkesutbildningar-som-leder-till-jobb/
Annars ligger ansvaret för att finansiera skolan på kommunal nivå. Sparas det i din kommun på skolan så rösta på andra politiker som vill prioritera kommunens skolor, kanske genom att höja kommunalskatten. Eller genom att spara in på annat. Verkar vara S, C och L med stöd av MP och V som styr i din kommun och skär ned.
Redigerat:
Intressant att man kan kränga till vilken fråga som helst genom litet cherry-picking. De som jobbar inom utbildningsväsendet har en ganska annorlunda syn på hur skolan hanteras. Och visst är yrkesutbildning bra. Det är rätt kasst att vi inte kan försörja landet med kvalificerad arbetskraft, utan måste hämta från andra länder.Claes Sörmland skrev:
Tvärt om, regeringen har satsat på yrkesutbildningar:
[länk]
Annars ligger ansvaret för att finansiera skolan på kommunal nivå. Sparas det i din kommun på skolan så rösta på andra politiker som vill prioritera kommunens skolor, kanske genom att höja kommunalskatten. Eller genom att spara in på annat. Verkar vara S, C och L med stöd av MP och V som styr i din kommun och skär ned.
Jag tycker att mänskligheten tar allt för lätt på konsekvenserna av att konsumera denna enorma mängd olja dagligen enligt ovan och det pågår årtionde efter årtionde. I ca 150 år har nu olja pumpats, lite i början, mycket de sista 70 åren och att tro att det inte får konsekvenser för klimatet är naivt.
Vad ska kommande generationer leva av? Kommer man att kunna sätta mat på bordet efter framtida temperaturhöjning?
Ja frågorna är många och en del forskare anser att det redan är försent att förhindra en katastrofal temperaturhöjning.
Vad ska kommande generationer leva av? Kommer man att kunna sätta mat på bordet efter framtida temperaturhöjning?
Ja frågorna är många och en del forskare anser att det redan är försent att förhindra en katastrofal temperaturhöjning.