Har problem med att gräskanterna ut mot sand/grus har höjt sig med tiden och skulle vilja sänka dessa utan att gräva upp och börja om hela kanten. Den höjda kanten är ca 50cm bred så svårt att gräva in under utan att skada både grus och gräs.
Är långa sträckor så att gräva upp allt och lägga tillbaka fungerar dåligt.
Några ideer hur man gör?
 
På ett eller annat sätt så måste material (jord) bort, antingen tar man och skalar av ytan eller så tar man bort jord under gräsrötterna genom att lyfta/rulla bort grässvålen å ta bort jord å rulla tillbaka grässvålen, eftersom ytan kommer att bli ojämn så behöver man ha på dress/jord på gräset efteråt.
 
Oj.
Glömde bort att jag skapat denna tråden.
Tack för svaret. Vi har försökt lyfta gräset och sänka men det har varit väldigt stort jobb och knöligt resultat.
Tror ni att det skulle fungera att hålpipa och ta bort material den vägen, Vatta hårt och sedan köra med padda?
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
Oj.
Glömde bort att jag skapat denna tråden.
Tack för svaret. Vi har försökt lyfta gräset och sänka men det har varit väldigt stort jobb och knöligt resultat.
Tror ni att det skulle fungera att hålpipa och ta bort material den vägen, Vatta hårt och sedan köra med padda?
Det kan säkert funka, du kan ju dela upp det på ett par ggr över säsongen
 
Jag får fixa till en manuell hålpip och testa på en liten bit och hoppas inte paddan dödar gräset.
Tack för svaren,
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.