Hej
Har sprungit på ett problem i mitt hus, vill ha klinkers i hallen( 22mm spånskivor på cc600 bjälklag) utan någon nivåskillnad till övriga rum (8mm parkett ovanpå skivor och bjälklag).
Min tanke var att sätta kortlingar o lägga golvskivor på dom, golvskivorna och befintliga balkar hamnar då i samma nivå för att sedan flytspackla tills jag är nöjd med nivån.
Är detta genomförbart eller håller jag på att göra bort mig??

Ytan det handlar om är 1.6*1.6

Tack på förhand
Rickard

Vi ska göra samma sak fast när vi bygger vårt badrum. Vill inte ha en nivåskillnad in till badrummet. vi har cc600 idag och kortlar cc300 nedsänkt 22mm för att lägga spånskivan i och sedan flyta ovanpå.
Jag har snackat med en snickare och den plattsättare som ska sätta kakel och klinker och dem sa att det funkar bra. så jag hoppas verkligen att man kan göra så...

Det är lite pill med det men resultatet blir bra, jag hyvlade ner mina reglar och satte en extra mellan och det har funkat i många år.

Men ni sätter väl en list på golvbjälkarna så spånskivan får stöd där också.

Protte

ja exakt. vi hade tänkt att sätta en som går längs med innan vi kortlar. då får vi bra med stöd...

Ojdå
Var o köpte allting som jag trodde jag skulle behöva igår men några lister att sätta på befintliga reglar hade jag inte en tanke på.... tackar för tippset

Räcker det att sätta en spikvinkel( heter det så? hoppas ni fattar vad jag menar) under kortlingarna eller måste man köra med balksko??

Kortla växelvis så kan du spika genom golvbjälken. Där det inte går att komma åt så endera skråspikar man eller sätter en 45x45 i hörnet mellan bjälke och kortling. men visst går det sätta balksko också.

Protte

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.