2 934 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Sänka betonggolv
Hej
Vi har idag en större garderob som tidigare varit ett badrum och tänkte göra det till en gästtoa igen.
Avlopp och vatten finns kvar.
Problemet är att golvet idag där inne är ca 30mm högre än golvet utanför och jag tänkte lägga golvvärme och klinker så minst 20mm till.
Tycker det är lite för mycket nivåskillnad med 50mm mellan två golv.
Hur ska jag göra för att sänka golvet?
Det är källare under och det är gjutet hela bjälklaget. Har provborrat på ett par ställe för att se om det fanns något i mitten men verkar vara ”hårt” hela vägen.
Ska jag bara hyra en bilmaskin och börja kötta?
Vi har idag en större garderob som tidigare varit ett badrum och tänkte göra det till en gästtoa igen.
Avlopp och vatten finns kvar.
Problemet är att golvet idag där inne är ca 30mm högre än golvet utanför och jag tänkte lägga golvvärme och klinker så minst 20mm till.
Tycker det är lite för mycket nivåskillnad med 50mm mellan två golv.
Hur ska jag göra för att sänka golvet?
Det är källare under och det är gjutet hela bjälklaget. Har provborrat på ett par ställe för att se om det fanns något i mitten men verkar vara ”hårt” hela vägen.
Ska jag bara hyra en bilmaskin och börja kötta?
Vet du hur tjock bjälklaget är ? vad är det som ligger på golvet nu ?
Det blir ingen lätt uppgift för dig om du ska bila ner ca 30 mm , det kommer att ta bra med tid ,
du får tänka till om det är värt det ,
Du säger ett tidigare badrum , säkerligen flytspackel under det ytskikt som finns nu
för att få fall mot en brunn ,då kan du komma ner en extra bit utan att hacka livet ur dig , flyten kommer att lossna bra med en bred platt bilmejsel , 150mm , flyten är inte så hård
Det blir ingen lätt uppgift för dig om du ska bila ner ca 30 mm , det kommer att ta bra med tid ,
du får tänka till om det är värt det ,
Du säger ett tidigare badrum , säkerligen flytspackel under det ytskikt som finns nu
för att få fall mot en brunn ,då kan du komma ner en extra bit utan att hacka livet ur dig , flyten kommer att lossna bra med en bred platt bilmejsel , 150mm , flyten är inte så hård
300mm typ är bjälklaget.
Där har legat en plastmatta tidigare och ingen flyt i stort sett. Det är hårt som attans
Där har legat en plastmatta tidigare och ingen flyt i stort sett. Det är hårt som attans
Det är ju inte stort. 1,5x1,8 så bara en liten skrubb
Kanske ide att lägga en el-slinga i stället , bygger 4 mm + klinker ,
bra mycket billigare och enklare
EL-slingan kan flytas in med beröm godkänt ca 25 m slinga a 5W och en givare i golvet ,
inte luftavkänning
Inte många kronor i drift faktiskt
bra mycket billigare och enklare
EL-slingan kan flytas in med beröm godkänt ca 25 m slinga a 5W och en givare i golvet ,
inte luftavkänning
Inte många kronor i drift faktiskt
Klicka här för att svara