Är det någon som vet vart man kan hitta en sängstomme med lådor undertill? Alltså inte en stomme där man kan ha IKEAS lådor under, utan en stomme där lådorna hör ihop med stommen. Vi har kommit fram till att endera ska stommen vara så hög att man lätt kan dammsuga under (och då faller ju hela kontinentalidén) eller också ska stommen gå ända ner till golvet med eller utan lådor, för att dammet inte ska ta sig under sängen så lätt. (Detta är att föredra då vi är ganska inne på kontinental just nu..)
Än så länge har vi bara hunnit kolla IKEA, men deras sängramar är ju inte speciellt inspirerande......
Några bra tips. eller andra idéer som vi inte kommit på?

Hej hopp,

Har i heminredningeböcker sett ytterligare en variant där 'sängstommen' är en mycket låg byra istället så att det inte är en sängstomme alls utan en byrå, ovanpå detta bygger man sitt kontinentalsängstorn :D

Håller med omdammerierna - den funderar jag med på. Mina föräldrars kontinentalsängar som jag fortfarande grunnar på hade ju hjul och var mycket låga - och mycket lätta att flytta på. Undrar om någon kontinentalsängstillverkare har snapsat det?
Fast det förutsätter ju att man har plats att flytta den i sidled med. En kontinentalsäng är ju en riktig möbel :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.