Hej! Fattar inte vad jag gör för fel? Sandpappret håller inte mer än 10 sekunder med min Meec planslip, är det ett specifikt sandpapper jag behöver köpa till den? Gör det väldigt svårt att slipa altanen och köksbänken…
Besserwisser
· östergötland
· 2 770 inlägg
Gissar att pappret inte är tillräckligt spänt på maskinen
Medlem
· Blekinge
· 12 215 inlägg
Frågan är vad som är problemet. Sitter inte pappret tillräckilgt fast på masskinen? Då är det hanthavande.
Kleggar pappret igen efter bara liten yta?
Då är det frågan om papprets kvalite och rätt grovlek.
Det finns en annan produkt som heter slipduk. Kostar mer men håller betydligt längre och är dessutom tvättbar i viss utsträckning. Rekommenderas.
Det finns en annan produkt som heter slipduk. Kostar mer men håller betydligt längre och är dessutom tvättbar i viss utsträckning. Rekommenderas.
Hej! Alltså sandpapperet smulas sönder ganska omgående vid användning. Det håller liksom inte på slipens fästen utan ”rivs” sönder.T Thomas_Blekinge skrev:Frågan är vad som är problemet. Sitter inte pappret tillräckilgt fast på masskinen? Då är det hanthavande.
Medlem
· Blekinge
· 12 215 inlägg
Du kanske ska satsa på ett bandslip för detta jobb.
Är slippappret gjort för maskin eller till för handslipning med slipkloss?
Frågar för det ser ut som vanligt sandpapper på rulle för lättare handslipning och för maskin finns ark som är förstärkta och håller bättre. Som https://www.jula.se/catalog/verktyg...lanslippapper/slippapper-for-planslip-020451/
Edit: se till att få rätt mått till din maskin!
Frågar för det ser ut som vanligt sandpapper på rulle för lättare handslipning och för maskin finns ark som är förstärkta och håller bättre. Som https://www.jula.se/catalog/verktyg...lanslippapper/slippapper-for-planslip-020451/
Edit: se till att få rätt mått till din maskin!
Redigerat:
Klicka här för att svara