Hej! Fattar inte vad jag gör för fel? Sandpappret håller inte mer än 10 sekunder med min Meec planslip, är det ett specifikt sandpapper jag behöver köpa till den? Gör det väldigt svårt att slipa altanen och köksbänken…

• Planslip och gult sandpapper på en träterrass, användarproblem med hållbarheten på sandpappret nämns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Om du inte hänger med full vikt på maskinen så tror jag mer på att du behöver köpa en annan slip till pappret än annat papper till slipen..
Tänkte du slipa hela altanen med en skak?

ACME skrev:
Om du inte hänger med full vikt på maskinen så tror jag mer på att du behöver köpa en annan slip till pappret än annat papper till slipen..
Tänkte du slipa hela altanen med en skak?
Mest små fläckar som tillstött :/

Gissar att pappret inte är tillräckligt spänt på maskinen

Frågan är vad som är problemet. Sitter inte pappret tillräckilgt fast på masskinen? Då är det hanthavande.
Kleggar pappret igen efter bara liten yta?
Då är det frågan om papprets kvalite och rätt grovlek.
Det finns en annan produkt som heter slipduk. Kostar mer men håller betydligt längre och är dessutom tvättbar i viss utsträckning. Rekommenderas.

• Gilla
ELantagonism
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Frågan är vad som är problemet. Sitter inte pappret tillräckilgt fast på masskinen? Då är det hanthavande.
Kleggar pappret igen efter bara liten yta?
Då är det frågan om papprets kvalite och rätt grovlek.
Det finns en annan produkt som heter slipduk. Kostar mer men håller betydligt längre och är dessutom tvättbar i viss utsträckning. Rekommenderas.
Hej! Alltså sandpapperet smulas sönder ganska omgående vid användning. Det håller liksom inte på slipens fästen utan ”rivs” sönder.

plåtrickard plåtrickard skrev:
Gissar att pappret inte är tillräckligt spänt på maskinen
Det är väldigt spänt men det liksom rivs sönder ganska omgående. Har jag det lösare i fästena blir det ingen slipning gjord.

Du kanske ska satsa på ett bandslip för detta jobb.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.