Ska lägga sandstensplattor på baksidan av huset.

Marken jag ska lägga plattorna på är redan fint dränerad och det ligger ett ganska jämt lager singel. Jag ska fylla på med en decimeter mera singel för att höja och hade sedan planerat lägga sand och cement ovanpå under själva plattorna.

Snubben som levererade singeln sade att man ska inte använda sand för då får man myror. Kan man bara lägga plattorna med cement direkt i singeln? Ska man köra över med en padda först för att jämna ut och packa till?

Berit
 
Varför cement?
I normala fall lägger man fin kross (0-4 eller 0-8 ) och sedan plattorna i detta, sand rinner lättare iväg och ökar riskerna för ogräsfrön att gro. Myror gillar också sand som "snubben" tredan påtalat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.