Intressant... Velar mellan DX93 och DTS 400. De spelar inte samma division men om 1337 är helt ärlig så blir valet lätt.

Jag ljuger som en häst travar.

Observera att det är mina egna reflektioner jag ger uttryck för. De kan vara rätt för den ena och fel för den andra. Kläm och känn på bägge innan du bestämmer dig, Binesh.

Absolut! Slipmaskin står inte högst upp på inköpslistan så det är inte bråttom men jag ska ha en mot slutet av året när jag ska slipa trappan. Har andra projekt på gång just nu, utomhusprojekt där träslipning inte förekommer någonstans.
Men som vanligt vill man ha klart för sig vad man egentligen behöver när den dagen kommer...

Frågan är dock var man kan provköra bägge... Att klämma och känna kommer man inte så långt med. Har känt på båda och DTS kändes välbyggd och passade bra i handen men det säger inget om dess kompetens...

1337 skrev:
Nja, nån gång har jag testat att skruva på hastigheten, fast då skruvade jag ner den. Tyckte inte det gjorde nån större skillnad. Damsugare änvänder jag inte tillsammans med maskiner. Får tuppjuck av slangjäveln.
Själv så kör jag aldrig utan dammsugaren. Får tuppjuck av damm och igensatta papper. Men som sagt, med svag sugkraft, 4-6 i hastighet och lätt hand så hoppar min maskin inte.

charta77 skrev:
Har en s.k. sticksåg... Den heter power craft. Deras egen stavning på maskin är power carft...

Lite lattjo, den slår inte alltid av när man släpper gasknappen. Ska bara använda den några centimer till.
Min far äger en likadan, det gäller som sagt att sluta i tid ;)

tacka vet jag hiltimaskinerna jobbet hyr in :)

alfamats skrev:
Köpte en sticksåg av märket ETC.Var helt omöjlig att såga med.Bytte den och tänkte att sälja den nya helt oanvänd till en arbetskamrat .Skulle demonstrera den för honom.Satte kontakten i väggen och drog igång den,det flög fjädrar,kulor och lite småttogott.Blev så trött att jag bara kastade den.
De följande är inte direkt några verktyg men fasiken så dåligt köp:Köpte ett packe spännband modell mindre för att surra brädor på takräcket och bilsläpkärran.Spärren kuggade över innan man hade spänt upp bandet,det räckte med att hålla emot för hand.På alla 4 också.Spännbanden var av märket Rawlin.
Köpte 5st konvektorelement på Byggmax.Fläkten slutade fungera eller skrek som en stucken gris på alla 1 år och 1 mån efter jag inhandlat dom..
Köpte julas kinagräsklippare förra året den 30e april.Skulle rycka i snöret 1 maj i år.Startkransen hade kärvat ihop.Usch för billigt!
Man tycker ju att man borde lära sig av sina misstag..

Cotechs elektriska färgskrapa för 399:- Hur kan man sälja sånt skit? Hugger in i träet och gör märken. Tänker gå tillbaka och begära pengarna till baka.

ETC sticksåg. vilket smäck!
Bytte första sen orkade jag inte bry mig, lånade hellre pappas om det behövdes.
Best tool kap/ger enkel underliggande slide. Rapplig, oprecis, tappade inställningarna lät som en riskokare på tvåhjul med extra efterbrännkammare.

Grön Bosch borrmaskin inköpt på Rusta.. Trodde i min enfald att den var lite bättre än resten av sortimentet... Chucken gick som en visp redan när den var ny och istället för att ge mig en ny maskin skickades skräpet på reparation. Chucken var aldrig bra och nu har den brunnit.

En sats stämjärn hos den lokala bygghandeln var ingen hit. Eggen gick av vid första kvisten :eek:

En universalhylsa som ska klara alla dimensioner på skallar. Har fortfarande inte hittat en enda skalle som den lyckas greppa runt.

Snöskovel i hårdplast är inte heller någon höjdare...

Ett kit med brytbladsknivar från Byggmax. När man bryter bladet går plasten sönder istället.

Slipmusar oavsett märke från Rusta, håller ett par timmar max sedan ihopklappad totalt, positivt dock att man kan byta till en ny o sen köra den ett par timmar till, om man nu orkar åka som en tätting till Rusta o tillbaka ;)

OskarJansson skrev:
Slipmusar oavsett märke från Rusta, håller ett par timmar max sedan ihopklappad totalt, positivt dock att man kan byta till en ny o sen köra den ett par timmar till, om man nu orkar åka som en tätting till Rusta o tillbaka ;)
KÖp ett gäng redan från början så du klarar två dagar, byt sedan den tredja dagen....

Finns bara en sak som är värre än skräp som går sönder: Skräp som VÄGRAR att gå sönder. Som min AlphaTools tigersåg. Den är riktigt, riktigt dålig...vibrerar så att seismologen i Uppsala antagligen kan logga när jag kör den, o s v...men tror nån att den går sönder så att jag får köpa en annan? Nä. Och jag har inte hjärta att slänga den så länge som den trots allt får jobbet gjort. Börjar nästan hysa en sorts motvillig beundran för aset.

Redigerat:
  • Gilla
JOSU18
  • Laddar…
en utfällbar megastor vinkelhake från Harald Nyborg.Ca 1 ggr 1meter i form av en trekant i utfällt läge.
Märke:Mitsosumo eller nåt i den stilen
Efter att jag fällt ut och ihop den 3ggr så flög det fjädrar och kulleder överrallt.

Tänkte ge företaget (Harald Nyborg)en chans men det sket sig rejält.

ikeahantverkaren skrev:
en utfällbar megastor vinkelhake från Harald Nyborg.Ca 1 ggr 1meter i form av en trekant i utfällt läge.
Märke:Mitsosumo eller nåt i den stilen
Efter att jag fällt ut och ihop den 3ggr så flög det fjädrar och kulleder överrallt.

Tänkte ge företaget (Harald Nyborg)en chans men det sket sig rejält.
Kunde du inte lämna tillbaks den? För i så fall skulle du ju kunna se det som att du inte ger mitsutomo fler chanser...HN har ju faktiskt en del bra prylar från bahco, makita, hitachi, bosch, aeg osv.

En vinkelhake i plåt från Harald Nyborg som vid användandet visade sig ha en vinkel på 86 grader.....

/Ingenjören

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.