Det finns ju lite trådar om verktygs kvalitet kontra priset.
I kategorin högt pris, låg kvalitet finns det också ett antal fula fiskar så jag tänkte att vi kunde dela med oss av våra absolut sämsta köp.
Mitt bidrag är de fantastiskt dyra bockarna i plast som Jula säljer
http://www.jula.se/item_info.asp?id...3¤1804¤4307¤5327¤5328¤10908¤17218¤14552¤17194
Jag själv köpte TVÅ stycken förra sommaren och de gick sönder nästan direkt. Det är de två svarta bockarna till vänster om den otroligt trevliga deWalten

Hyllan under sitter fast med plastpiggar som går av vid minsta ovarsamma behandling.
Jag tror detta är mitt sämsta köp.
I kategorin högt pris, låg kvalitet finns det också ett antal fula fiskar så jag tänkte att vi kunde dela med oss av våra absolut sämsta köp.
Mitt bidrag är de fantastiskt dyra bockarna i plast som Jula säljer
http://www.jula.se/item_info.asp?id...3¤1804¤4307¤5327¤5328¤10908¤17218¤14552¤17194
Jag själv köpte TVÅ stycken förra sommaren och de gick sönder nästan direkt. Det är de två svarta bockarna till vänster om den otroligt trevliga deWalten

Hyllan under sitter fast med plastpiggar som går av vid minsta ovarsamma behandling.
Jag tror detta är mitt sämsta köp.
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Vet inte om köpet är det sämsta men när jag köpte en Stiga snöslunga för ett par år sedan så gick den kanonbra första gången, sen var det hopplöst att få igång den. Vad hände? Jo jag hade tankat fel soppa så den skar.....reparatör'n hade rätt kul när han drog i starttråden och hörde motorn fnysa....
Det gäller att läsa bruksanvisningen och inte köra ren bensin när det skall vara blandat!
Det blev till att köpa ny...igen....ingen garanti täckte det hela.
Det gäller att läsa bruksanvisningen och inte köra ren bensin när det skall vara blandat!
Det blev till att köpa ny...igen....ingen garanti täckte det hela.
En bågfil från Jula, Sandvik kopia.....
Skulle kapa en 45*45 regel och istället för att hämta en såg avsedd för trä så trodde jag att en såg för metall var en smidig lösning, den gick sönder efter några sekunder trots att den var helt ny
Köpte samtidigt flotta C I Fall stämjärn med träskaft, minsta lilla man vred på skaftet så lossnade det
Tacka vet jag gjutna plastskaft !
Skulle kapa en 45*45 regel och istället för att hämta en såg avsedd för trä så trodde jag att en såg för metall var en smidig lösning, den gick sönder efter några sekunder trots att den var helt ny
Köpte samtidigt flotta C I Fall stämjärn med träskaft, minsta lilla man vred på skaftet så lossnade det
Tacka vet jag gjutna plastskaft !
Borr för metall!! Har tre olika budgetboxar med borr för trä, metall och sten. Skulle borra hål i rostfritt stål. Fullständigt omöjligt med borr från dessa boxar. Köpte därför ett stycke Piranhaborr. Det var en liten, liten aning bättre, men det skrek och gnisslade något sanslöst och slutade med ett jättefult njurformat hål. >
I ren desperation köpte jag ett litet häftat plastpaket med fem "noname" borr för 19,95 på Harald Nyborg.
Med apati i blicken och öppen mun, likt en fåne fullständigt utan hopp, provar jag ett av dess borr och skådar metallspånen kringla sig vackert upp som om jag borrat i smör.
(Sämsta verktygsköpet blir alltså metallborr i budgetboxar.)
I ren desperation köpte jag ett litet häftat plastpaket med fem "noname" borr för 19,95 på Harald Nyborg.
Med apati i blicken och öppen mun, likt en fåne fullständigt utan hopp, provar jag ett av dess borr och skådar metallspånen kringla sig vackert upp som om jag borrat i smör.
(Sämsta verktygsköpet blir alltså metallborr i budgetboxar.)
Har köpt en till sak som förvisso var så billig att jag nästan var förvånad att en funkade. En gul oscillerande slipmaskin från Jula. Power Craft heter nog märket...
Den kostade 199 kr och jag hann slipa en halv väggs spackelskarvar innan den gav upp. Precis när den pajade var jag rosenrasande för att jag varit så dumsnål och var tvungen att åka tillbaka med skräpet.
Jag och min dumsnålhet åkte till Jula och gissa vad jag fick med mej hem? Ni ska ju inte tro att jag klassade upp mej. Nädå, glad i hågen tog jag emot en precis likadan maskin igen. Den har förvisso hållt i ett helt rum plus de övriga väggarna i köket...
Den kostade 199 kr och jag hann slipa en halv väggs spackelskarvar innan den gav upp. Precis när den pajade var jag rosenrasande för att jag varit så dumsnål och var tvungen att åka tillbaka med skräpet.
Jag och min dumsnålhet åkte till Jula och gissa vad jag fick med mej hem? Ni ska ju inte tro att jag klassade upp mej. Nädå, glad i hågen tog jag emot en precis likadan maskin igen. Den har förvisso hållt i ett helt rum plus de övriga väggarna i köket...
Jag har en liknande historia. Jag lånade ut min Bosch pex och behövde naturligtvis omgående en slipmaskin. Jag åkte till Silvan i ett annat ärende när jag såg att de sålde ett kombopack med oscillerande rundslip plus en liten deltaslip (strykjärnsslip) för en billig penning, tror det var runt 300:-
De gick naturligtvis omgående sönder. Inga problem att byta. Faktum var att de inte höll många timmar så jag fick byta ett antal gånger. Andra hade nog samma erfarenhet, för de sista gångerna hade de nya slipar klara under disken. Man halade upp sin trasiga ur kassen och vips stod det en ny där.
De gick naturligtvis omgående sönder. Inga problem att byta. Faktum var att de inte höll många timmar så jag fick byta ett antal gånger. Andra hade nog samma erfarenhet, för de sista gångerna hade de nya slipar klara under disken. Man halade upp sin trasiga ur kassen och vips stod det en ny där.
Medlem
· stockholm
· 483 inlägg
black o decker tokbillig borrmaskin. 199 spänn
funkade 3 hål med 10mm borr i 3mm rostfritt.
smatter....motorn for runt i maskinen tills sladdarna gick av. är det inte dom som uppfunnit borrmaskinen ???
borde backat när jag såg en hallonröd plastsladd
// ine vidare
funkade 3 hål med 10mm borr i 3mm rostfritt.
smatter....motorn for runt i maskinen tills sladdarna gick av. är det inte dom som uppfunnit borrmaskinen ???
borde backat när jag såg en hallonröd plastsladd
// ine vidare
En säljare på K-rauta berättade att dom sålde en riktig skitborrmaskin för några år sedan i rätt stora mängder, mellan 100 och 200 st och detta i Örebro, alla utom EN vart reklamerade........dom undrade länge var den sista borrmaskinen var och bara några veckor tidigare kom en äldre man in med den.......trasig, dock var han så nöjd med den att han absolut ville köpa en likadan 
Han påpekade även att Silvan just nu sålde likadana maskiner ;D
Tycker historien låter otrolig, lämnar därför ingen garanti på sanningshalten, men kanske var det sant.
Han påpekade även att Silvan just nu sålde likadana maskiner ;D
Tycker historien låter otrolig, lämnar därför ingen garanti på sanningshalten, men kanske var det sant.