60 361 läst ·
166 svar
60k läst
166 svar
Sämsta verktygsköpet
Millarcos sticksåg som påstås vara 850 w med lasersikte på Silvan för 495:- försökte kapa sibiriskt lärkträ 28 mm tjockt till altanen med den, men oavsett hur långsamt jag körde eller hur hårt jag höll blev det inte bara toksnett utan ännu värre... Nu mer är jag stolt ägare till en Bosch PST 85, som att skära i smör, en fantastisk maskin ;D
HejMrMagic skrev:
Jag har köpt mina verktyg på Rusta för att testa , ingen har gått sönder, när jag har köpt Metabo så blir de bara stulna på byggarbetsplatsen, men jag väntar mig att snart få åka till Rusta och visa mina kvitton, men om gud vill och tofflorna håller så skall de hålla, (de används dagligen på byggen)
Varningens ord för biltemas gäng kit, tapparn var mjukare än gammalt skitjärn och de gängade handtagen till kloppan var gängpaj orginal. Orkade inte ens reklamera skiten slängde allt i sopen. Men ett av de bättre köpen är fortfarande julas tigersåg för 400 pix som jag under 1 års tid har försökt att köraslut dock utan framm gång.
Alla 39kronors hammare...
Det är värt 200 kr extra för att få en bra hammare, som håller...
samt billiga skruvmejslar, finns inget värre än när man drar sönder både skruv och mejsel...
Vid ensast ett sånt tillfälle så ängrar man sig att man valde setet för 49kr före det för 249kr....
Det är värt 200 kr extra för att få en bra hammare, som håller...
samt billiga skruvmejslar, finns inget värre än när man drar sönder både skruv och mejsel...
Vid ensast ett sånt tillfälle så ängrar man sig att man valde setet för 49kr före det för 249kr....
Den lådan ligger högst på min "Sämsta verktygsköpet"-lista också. Letade i första hand efter M4*0,75 som lådan märklig nog innehåller. Funkade några gånger i zinkgods såsom avsett. Det övriga jag försökte nyttja tapparna till kostade några spänn att återställa vad det ställt till med.SMEDEN skrev:
För att fortsätta klaga på biltema så hjälpte de även mig med mitt sämsta köp:
En hjulmutterlossare "Easy loose" till frugan, bra idé - med kugghjul uppnås motsvarande 1,5 till 2m hävstång att "hänga på" med. Höll att lossa en skruv med..
En hjulmutterlossare "Easy loose" till frugan, bra idé - med kugghjul uppnås motsvarande 1,5 till 2m hävstång att "hänga på" med. Höll att lossa en skruv med..
Köpte en hammare OCH en yxa på ett ställe jag inte kommer ihåg. Tog grejorna ur en "fyndlåda" - alla prylar kostade typ 35 spänn styck...
Vet inte vad jag tänkte med för nåt - inte kan det varit en anaotmisk del iallafall.
Vid kassan frågar exepditen, på fullt allvar: "eh, du skall inte använda yxan till att hugga med väl?"
Jag svarade glatt att jag skulle ha den i bilen "ifall ifall" - betalade och gick nöjd därifrån.
Hammarn använde jag under en ganska lång tid till att sätta upp tavelkrok med - funkade perfa.
När så stunden kom och jag skulle dra ut en fyrtumsspik så kröktes handtaget!
Jag svor så det osade och åkte och köpte dyraste hultaforshammaren. Och den håller.
(Yxan har ännu inte kommit till användning...)
Vet inte vad jag tänkte med för nåt - inte kan det varit en anaotmisk del iallafall.
Vid kassan frågar exepditen, på fullt allvar: "eh, du skall inte använda yxan till att hugga med väl?"
Jag svarade glatt att jag skulle ha den i bilen "ifall ifall" - betalade och gick nöjd därifrån.
Hammarn använde jag under en ganska lång tid till att sätta upp tavelkrok med - funkade perfa.
När så stunden kom och jag skulle dra ut en fyrtumsspik så kröktes handtaget!
Jag svor så det osade och åkte och köpte dyraste hultaforshammaren. Och den håller.
(Yxan har ännu inte kommit till användning...)
Med den här:Sne4 skrev:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=20624
är det få muttrar du inte rår på. Den är kanonbra. Och billig.
Inte mycket att ha i frugans fall..
Den sneda vinkeln ger lätt ett ganska kraftigt "brytmoment" - och nyckeln trillar lätt av, vilket uppstår om man som i frugans fall får lov att ställa sig och gunga på förlängningsskaftet för att få lite newtonmeter på bulten..
Numera ligger ett riktigt förlängsskaft + rör i skuffen = 1m hävstång - går även att ställa sig på om det sitter riktigt hårt.
Det är faktiskt inga problem med "brytet". Frugan klarar denna. Det går utmärkt att ställa sig på skaftet i utfält läge och gunga loss muttern. Rätt bra för 50 spänn.Sne4 skrev:Inte mycket att ha i frugans fall..
Den sneda vinkeln ger lätt ett ganska kraftigt "brytmoment" - och nyckeln trillar lätt av, vilket uppstår om man som i frugans fall får lov att ställa sig och gunga på förlängningsskaftet för att få lite newtonmeter på bulten..
Numera ligger ett riktigt förlängsskaft + rör i skuffen = 1m hävstång - går även att ställa sig på om det sitter riktigt hårt.
Hmm..Vi provade faktiskt en kompis sådan vid ett stötdämparbyte, men det hoppade ett par gånger. På min Saab96:a (just det sne4) med långa hjulbultar skulle det nog iofs gå galant.
-sveno: Efter en punktering och en hel del väntetid på "riddaren i nöden" så var min fru ganska lättövertalad..