Ska sammanfoga dessa 3 skivmaterial. Först hade jag tänkt limma, trälim eller något passande bygglim, men kom att tänka på om denna 4mm plywood rör sig så kan det ställa till det lite. En annan tanke var att skruva i plyfan från båda håll men 4mm är inte mycket att dra i. 3:e tanken var att ta såna där skruvar för att dra ihop skåpstommar och det borde funka men kan bli dyrt då jag tror jag behöver rätt många. Vad funkar eller finns det någon bättre lösning.
å vad ska detta bli?
Har 2 öppningar i huset som ska snyggas till. I ena satt det en dubbeldörr och andra var bara en ram med foder runt. Har nyss bytt innerdörrar och karmar och använt mig av flexkarm med tillhörande foder. Tänkte få dessa 2 öppningar i samma stil och tänkte använda mig av en 13x21 och en 11x21 flexfoderset och göra en egen passande karm till. Flexfodren trycks in i ett 4mm spår i karmen och det är det plyfan ska skapa, så vill inte att den sväller med årstiderna och gör att fodrena glappar eller tom ramlar lös.

Tror du kan limma ihop det där...
Inga större påfrestningar på plyfan så den borde inte röra på sig nått..
Mycket lim och många tvingar...

Fäster trälim bra mellan MDF och plywood? Eller är det bättre med ESS TACK PRO1 som jag har en oöppnad tub av hemma, ska hålla för 27ton/m² efter 24tim, vilket innebär att det ska gå att lyfta min 9-5 med den fästyta detta ger.

Trälim är tillräckligt starkt, det kommer att gå sönder brevid limskarven om det går sönder.

ImageUploadedByByggahus.se1360353209.898752.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kryssen i detta vinställ är endast limmade med trälim och det håller "hittills"

:)

• Gilla
ELindeman
  • Laddar…
Har gjort flera konstruktioner med plyfa +Mdf. Vanligt trälim för inomhusbruk funkar utmärkt. Många tvingar rekommenderas+reglar för att jämna ut presskraften

Tack för tipset, blir att kapa det sista ikväll. Så någon dag i veckan blir det att limma ihop det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.