1 808 läst ·
22 svar
2k läst
22 svar
Samlingsblock 90A solceller
Tack GK100, nu hittade jag radplint Wago Power Cage Clamp som är för uppåt 185 mm2, rejäla doningar. Och med fjäderklämmkraft, alltså inte skruvanslutning. Men den är väl inte bra för att samla ihop 5 st solarkablar 6mm2 till en utgående solarkabel 35 mm2?
Tack också Robertsanz, för infon. Men samlingsboxen med strängsäkringar och överspänningsskydd, är tänkt att monteras utomhus, nära de 5 st panelfälten.
Tack också Robertsanz, för infon. Men samlingsboxen med strängsäkringar och överspänningsskydd, är tänkt att monteras utomhus, nära de 5 st panelfälten.
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 264 inlägg
Spelar ingen roll om det är inne eller ute om det är lantbruk. Det måste uppfylla LBK.A Arnodt skrev:Tack GK100, nu hittade jag radplint Wago Power Cage Clamp som är för uppåt 185 mm2, rejäla doningar. Och med fjäderklämmkraft, alltså inte skruvanslutning. Men den är väl inte bra för att samla ihop 5 st solarkablar 6mm2 till en utgående solarkabel 35 mm2?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 264 inlägg
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lantbrukets_brandskyddskommittéA Arnodt skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 264 inlägg
Skall du bygga anläggningen på egen hand rekommenderar jag att läsa på både SEK och LBK.
Om du ser till sortimentet hos Wago skulle dessa passa ditt fall bra med två såna per pol och överkoppling mellan. Då får du möjlighet till 6x10 mm2 in och 2x35 mm2 på andra sidan Fjäderklämmor och hissklämma i kombination på ett bra sätt. Bara som ett exempel det finns motsvarande och andra lämpliga utföranden hos alla vettiga leverantörer.A Arnodt skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara för att det är du Arnodt - Wago distributionsplint.
Klicka här för att svara