Ja mäklare har i princip inget ansvar, och köparen har väldigt stort ansvar.
Men jag skulle definitivt ha konfronterat mäklaren och klagat. Det är skillnad på att svara jag vet inte, vs det är ingen avgift. De förmedlar inte bingolotter utan fastigheter, och borde inte få vara hur slarviga som helst.