9 621 läst ·
26 svar
10k läst
26 svar
Sambodags! Hur funkar det med lagfart och lån?
Jag fattar den delen, men inte logiken eftersom man vid förlovning lovar att gifta sig.andersmc skrev:
Sedan är ju ett giftermål även till för att skydda den ekonomiskt svagare i relationen, vanligen kvinnan, genom att man har försörjningsplikt. Att lägga över halva lånet på kvinnan samtidigt som man inte vill skydda henne genom giftermål ter sig som lite udda kärlek i min värld, men jag har säkert missat någon romantisk finess.
Jag är varken döpt konfirmerad gift eller jordfäst, men ändå medlem. Före 1996 blev alla medlemmar per automatik, dvs katoliker, judar, muslimer etc var tvungna att begära sina barns utträde... Sen har det ändrats i ett par omgångar. Nu måste man döpas för att bli medlem.Demmpa skrev:
Jag är varken döpt, konfirmerad eller medlem i Svenska Kyrkan. Trots det lyckades jag gifta mig i kyrkan. Det räcker nämligen att den ena/ene är medlem. Nu hjälpte det inte ändå och därav den här tråden...
Jag får se vad banken säger nästa vecka.
Jag får se vad banken säger nästa vecka.
Off topic, men nej, alla blev inte medlemmar per automatik, utan endast om någon av ens föräldrar var medlemmar blev man medlem vid födseln. Mina föräldrar var inte medlemmar så jag har aldrig varit medlem, och jag lovar att jag är född långt före 1996.sunqan skrev:
Klicka här för att svara