Hej!
Har ett hus byggt 1977 och upplever att saltufällningen har ökat på grunden. Det är endast på en framsidan det ser ut såhär och grunden är ljusare överlag här på framsidan än resterande tre sidor. Det vet jag inte vad det beror på.
Har en avfuktare med sån plast på marken i grunden och vad jag kan se är det torrt och fint där nere. Den sattes in ett halvår innan jag flyttade in och då var det inte såna här märken på grunden. Det är egentligen nu under vinterhalvåret det har börjat synas på detta vis.
Är det någon som vet vad jag kan göra eller vad jag ska titta efter? Jag vet knappt vilken yrkesgrupp jag kontaktar angående sånt här. All hjälp mottages!
Mvh
Har ett hus byggt 1977 och upplever att saltufällningen har ökat på grunden. Det är endast på en framsidan det ser ut såhär och grunden är ljusare överlag här på framsidan än resterande tre sidor. Det vet jag inte vad det beror på.
Har en avfuktare med sån plast på marken i grunden och vad jag kan se är det torrt och fint där nere. Den sattes in ett halvår innan jag flyttade in och då var det inte såna här märken på grunden. Det är egentligen nu under vinterhalvåret det har börjat synas på detta vis.
Är det någon som vet vad jag kan göra eller vad jag ska titta efter? Jag vet knappt vilken yrkesgrupp jag kontaktar angående sånt här. All hjälp mottages!
Mvh
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Är det inte bara en färgskiftning som uppstår så fukt kanske i viss mån kommer in (på ngn sida) men sen luftas ut och skapa "tork-mönster" ?S svenne_familjen skrev:Hej!
Mvh
Är det ett problem ?
Om ni inte har fukt och grunden är stabil behöver du kanske inte göra ngt alls ?
Det är egentligen sånt jag vill ha garanterade svar på. Så jag vet att inget är fel. Är det en snickare man frågar eller vem ska man höra med?klaskarlsson skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Besiktningsman skulle jag tippa på i så fall om du vill veta skicket pådin grund/källare ?S svenne_familjen skrev:
Sen gäller det förstås att hitta en bra sådan...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bör man ha en isolerad inspektionslucka till krypgrunden från källare?
Grund & Markarbeten -
Tips om Fukt i krypgrunden
Grund & Markarbeten -
Tryckimpregnerat virke i krypgrunden
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Får armeringsjärn i grunden sticka ut i skumplasten?
Grund & Markarbeten -
Är detta saltutfällning?
Kök