Vårt hus med krypgrund har haft tryckt virke som trossbotten/blindbotten. Syllarna är fina, inget tryckimpregnerat. I samband med att vi tog bort trossbotten så tog vi även bort den gamla isoleringen och satte i ny isolering.

Vår fråga är, hur lång tid kan det ta innan lukten från tryckimpregnerat försvinner från inomhusmiljön? Krypgrunden är plastad med avfuktare.

N Nora. skrev:
Vår fråga är, hur lång tid kan det ta innan lukten från tryckimpreg
också nyfiken på hur lång tid det tar. Tycker du lukten blivit bättre sen du skrev inlägget?

F Felladonvito skrev:
också nyfiken på hur lång tid det tar. Tycker du lukten blivit bättre sen du skrev inlägget?
Har sänkt undertrycksfläkten i krypgrunden utifall det skulle vara en obalans så man drar ner/upp lukt, men tyckte inte att det blev bättre. Så nu har vi höjt fläkten igen på högsta läget för och se om det blir bättre. Ska köra ozon någon helg. Blir det inte bättre så får vi kanske leta vidare om det är något annat som fortsätter lukta.

Vilket problem har ni?

Okej, förstår. Tack för infon. Sanningen är den att jag inte har något problem (ännu), jag kollar på ett hus just nu som jag funderar på att köpa som har detta problem, kemisk lukt inne och tryckimpregnerat virke i blindbotten osv.

så överväger om jag ska köpa eller hitta ett annat hus.

mvh

F Felladonvito skrev:
Okej, förstår. Tack för infon. Sanningen är den att jag inte har något problem (ännu), jag kollar på ett hus just nu som jag funderar på att köpa som har detta problem, kemisk lukt inne och tryckimpregnerat virke i blindbotten osv.

så överväger om jag ska köpa eller hitta ett annat hus.

mvh
Skippa det, inte värt huvudvärken.

• Gilla
Felladonvito
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.