Upptäckte precis detta och tänkte kolla med några kunniga här.
Inte den bästa bilden tyvärr. Men det är som vitt hår/päls. Försökte dra ut men det sitter som berget. Försökte Google och fick fram effloresence (Saltutfällning?)
Många Google träffar beskriver källare och grunden och gammla byggnader.
Min är i köket under spisfläkt i en relativt ny byggnad (2011)
Är detta något att oroa sig för?
Inte den bästa bilden tyvärr. Men det är som vitt hår/päls. Försökte dra ut men det sitter som berget. Försökte Google och fick fram effloresence (Saltutfällning?)
Ser mer ut som damm... Bilden är inte så bra... I en köksfläkt så har du inget salt i alla fall...C cr00mz skrev:Upptäckte precis detta och tänkte kolla med några kunniga här.
Det är nog nå skit från matlagningen som kryper fram.
Här kommer fler bilder. Nu ser men förhoppningsvis lite tydligare.
Något hårliknande. Sedan ser jag även något grönt där bakom vad det nu kan vara
Något hårliknande. Sedan ser jag även något grönt där bakom vad det nu kan vara
Googlade precis fogsnöre för att se hur ett sådant ser ut och det låter inte helt orimligt. “Håret/pälsen” är troligtvis snöret eller tråden som börjat fransa sig. Är detta enbart kosmetiskt eller finns det något negativt med att den sticker ut såhär?U UaJohan skrev:
Fogsnöret ska man ju ta bort innan fogning när fixet har torkat, så det är nog någon med snäva ackord som har gjort det jobbet 😆 men för att besvara din fråga så är det väl bara estetiskt, men det är ju viktigt med, så jag hade tagit bort snöret och fogat om. Var försiktig så ingen platta spricker bara.
Tack för svar! Jag har tyvärr båda tummarna mitt i handen så vill inte riktigt sabba något. Tur att det bara är estetiskt/kosmetiskt.U UaJohan skrev:Fogsnöret ska man ju ta bort innan fogning när fixet har torkat, så det är nog någon med snäva ackord som har gjort det jobbet 😆 men för att besvara din fråga så är det väl bara estetiskt, men det är ju viktigt med, så jag hade tagit bort snöret och fogat om. Var försiktig så ingen platta spricker bara.
Klicka här för att svara