Han små pratade med en advokat idag tydligen och ja va ska man säga han ville ha en självrisk på 10.000 :thumbdown: :x ehh..whut..men sa att de här är garanterat ett vinnande mål..

Missy77 skrev:
Han små pratade med en advokat idag tydligen och ja va ska man säga han ville ha en självrisk på 10.000 :thumbdown: :x ehh..whut..men sa att de här är garanterat ett vinnande mål..
Det var nog ett förskott på 10 000 han ville ha. Om inte alla pengar man förskotterat förbrukas, får man senare tillbaka mellanskillnaden. Det lär vara ett ganska vanligt förfaringssätt.
Och ja, som sagt, det kostar att anlita advokater. ;)

O
Missy77 skrev:
En bra anledning att vänta med att kontakta en jurist! eller kanske 10000 anledningar att inte kontakta en jurist just nu.

Redigerat:
  • Gilla
Missy77 och 1 till
  • Laddar…
En bra väg är att nyttja gratisrådgivning i första hand. Ex. villaägarförbundet ger gratis juridisk rådgivning till medlemmar. Det kan även finnas hjälp via kommunens konsumentrådgivare. En del advokatbyråer ger kortare rådgivning gratis.

Enklare frågor (enklare än den här) är advokater skyldiga att svara gratis på per telefon.

• Gilla
Missy77
  • Laddar…
Hur går det? *nyfiken* :-)

Missy77, hur har det gått? Vi är nyfikna på att få höra ;)

• Gilla
magda136 och 1 till
  • Laddar…
Tell us more!

Förlåt sent svar En aning
Förlåt men allt gick vägen vart träff med en advokat och han damma mattan med hennes advokat de vart tyst ett tag sen kom brev från hennes advokat att de drog tillbaka allt så de sluta lyckligt denna gång ✌️

• Gilla
hempularen och 8 till
  • Laddar…
Tack för återkopplingen! Vad skönt att det gick bra.

• Gilla
Missy77
  • Laddar…
harry73
Vad skrev er advokat?
Alltid bra med exempel på bra formuleringar

harry73 harry73 skrev:
Vad skrev er advokat?
Alltid bra med exempel på bra formuleringar
Ska höra mig för om jag kan få ta del av den biten och dela med mig

• Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.