K Köparen skrev:
Tror det är exakt så.. Glömmer att ta bort medlet efteråt.

Äh, det är mycket irritationer som bubblar. Troligen så är allt bortblåst om ett tag :D

Ska ta detta i beaktning. Det återstår att se :)

Min sambo är inom mer hälsosam kost då hon är nutrinist och håller på mycket med träning. Så, hon försöker etablera en mer sund modell för frukost/lunch i Kista industriområde. Jag är bara sidekick som sköter företaget i sig. Tanken är att etablera fler ställen om våra satsningar bär frukt.

Tack! Det är dock lite mer än 2 mil, kanske närmre 3.
Hobbybil är det inte utan det är min daily driver, Porsche Taycan Sport Turismo.

Grymt! Ja, det är roligt. Är uppvuxen med 6502/6510 (giving it all away) demoscene och även m68k ;)
Kan du inte avslöja lite mer om området, är det tätbebyggt eller mer "i glesbygden" 3 mil norr om Stockholm? 🙂

K
T TobiasStockholm skrev:
Kan du inte avslöja lite mer om området, är det tätbebyggt eller mer "i glesbygden" 3 mil norr om Stockholm? 🙂
Nej, jag håller mig inom de ramarna för eventuell identifiering från grannar osv. Jag tycker att jag har exponerat rätt mycket och det vore högst oschysst mot honom ifall det blir för tydligt.

Det är mer i glesbygden. Grannar vill jag ha så lite som möjligt av inom stenkastsavstånd :)

• Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
Jahapp, jag antar att vi som har varit delaktiga i tråden kommer att bli inbjudna på inflyttnignsfest och BBQ med Tofu. Om jag har rätt i detta så bjuder jag gärna Farstatjej90 på en kaffe och bara för att hon verkar så underhållande, så lovar jag att inleda en vindruvskrig med henne. Två askar var borde räcka?

Grattis till köpet och lycka till med renoveringen. Om bilen är för bred för garaporten, det kanske går bättre på tredje försöket?

• Älska
  • Haha
Festlund och 5 till
  • Laddar…
K
W WFD skrev:
Jahapp, jag antar att vi som har varit delaktiga i tråden kommer att bli inbjudna på inflyttnignsfest och BBQ med Tofu. Om jag har rätt i detta så bjuder jag gärna Farstatjej90 på en kaffe och bara för att hon verkar så underhållande, så lovar jag att inleda en vindruvskrig med henne. Två askar var borde räcka?

Grattis till köpet och lycka till med renoveringen. Om bilen är för bred för garaporten, det kanske går bättre på tredje försöket?
Mja, jag börjar få andra idéer. Förefaller att huset jag tänkte bygga gym i, enligt bygglovet, är en carport. Så, kanske blir det så att jag helt enkelt gör färdigt en carport av den och sen så bygger jag ett gym i garaget istället :)

• Gilla
WFD
  • Laddar…
K Köparen skrev:
Mja, jag börjar få andra idéer. Förefaller att huset jag tänkte bygga gym i, enligt bygglovet, är en carport. Så, kanske blir det så att jag helt enkelt gör färdigt en carport av den och sen så bygger jag ett gym i garaget istället :)
Gym, hembio, musikrum, verkstad etc. Alltid klul med ideer.

W WFD skrev:
BBQ med Tofu.
Fick mig att tänka på den här, oavsett TS frus sysselsättning.
Chatkonversation om barbecue-planer där en person tas bort efter att ha sagt att de är vegan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Festlund och 18 till
  • Laddar…
K
W WFD skrev:
Gym, hembio, musikrum, verkstad etc. Alltid klul med ideer.
Gym, hobbyrum. Där inne hamnar synthar, trummor, basar och all elektronik. Är liksom där jag kan få vara själv och göra saker UTAN yttre påverkan från beslutsorgan inom hushållet ;)

K Köparen skrev:
Gym, hobbyrum. Där inne hamnar synthar, trummor, basar och all elektronik. Är liksom där jag kan få vara själv och göra saker UTAN yttre påverkan från beslutsorgan inom hushållet ;)
The No WAF room. Eller som andra säger, The Mancave 😂

• Älska
Köparen
  • Laddar…
Har följt tråden och vill egentligen bara gratulera. Trägen vinner.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
K
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Fick mig att tänka på den här, oavsett TS frus sysselsättning.
[bild]
Haha, vi är inte så strikta med vad andra äter hos oss. Däremot vad vi själva stoppar i oss är en helt annan sak.

Minns när jag satt på Texas Longhorn. På coastern stod det "You don't make friends with sallad". :D

• Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
K Köparen skrev:
Nu luktar kött för mig riktigt illa. När jag tillreder kött om jag har besök av folk som äter kött eller om jag gör nåt till hundarna så kan jag inte längre uppskatta lukten. Den är dålig.. ... Så, suck. Får se om jag orkar ta denna pucken :D
Finns faktiskt vetenskapliga undersökningar som bekräftar det. Anledningen till att jag vet är att ett BBC-konto postade om det på FB och jag kommenterade (naivt nog 😅) och fick hundratals aggressiva och obscena kommentarer, inklusive en massa bilder på kött. De flesta var stolt kristna republikaner från USA. 😉

Hursomhelst, följde upp i tråden och vad skönt för er att det löste sig!

Lycka till med renoveringarna!

Trist att de sket i städandet. 😒

AndersPS AndersPS skrev:
TS är ägare när kontraktet skrevs under, det har konstaterats både av Byggahus experter(TM) och högsta domstolen.
Det handlar ju om huruvida kronofogden kan ta huset från säljaren. Ur andra perspektiv ses vad jag förstår säljaren som ägare tills köpbrevet är signerat.

A
Är inte klädsam av köparen!

Att försätta sitt gatlopp mot säljaren efter som affären nu är i hamn.

Misstänkte från början att köparen hade en agenda!

• Haha
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
A
Tyvärr så misskrediterade säljaren här i tråden från början sen så fortgår det efter överenskommelse fullgörs!

Sådan köpare skull jag inte vilja möta!

• Haha
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
B
Kan det vara säljaren som råkat ramla in i tråden, välkommen @Fredriksson58 🙂

• Haha
  • Gilla
Festlund och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.