A
B breakman skrev:
Kan det vara säljaren som råkat ramla in i tråden, välkommen @Fredriksson58 🙂
Tyvärr inte!
Men vad jag regerade på! Köparna vill misskreditera säljarna efter att affären är klar

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
K
Fredriksson58 skrev:
Är inte klädsam av köparen!

Att försätta sitt gatlopp mot säljaren efter som affären nu är i hamn.

Misstänkte från början att köparen hade en agenda!
Fredriksson58 skrev:
Tyvärr så misskrediterade säljaren här i tråden från början sen så fortgår det efter överenskommelse fullgörs!

Sådan köpare skull jag inte vilja möta!
Självklart hade jag en agenda. Det finns de som man kan jävlas med och så finns de de man inte bör jävlas med. Du kan kalla mig vad du vill men jag har skött min del av avtalet fläckfritt men förberett mig mycket noga och haft månader av dålig sömn, dialoger, plan b, plan c, plan d samt förluster kunna köra fram för att genomföra det kontrakt vi bägge kommit fram till och skrivit under.

Säljaren däremot har ju brutit mot ett antal av punkterna i avtalet. Dessutom har jag inte fått ett enda dokument kring huset, något jag nu får maila runt till kommunens olika avdelningar, lyfta på alla brädor för att hitta spår av allt för att ha någon typ av dokumentation och historik på huset.

Jag har inte haft för avsikt att bråka om en enda detalj med honom för det då det kostar mest energi utan fokusera på huset istället.

Om du tycker du har rätt att komma och bedöma och flyga runt med åsikter oinsatt i ämnet så var god, men dina inlägg väger knappast tungt i min värld.

• Gilla
Festlund och 10 till
  • Laddar…
B
D Dilato skrev:
Knappast, om han inte ljuger så är han i Göteborg
[länk]
Köparen skrev att säljaren inte bodde där bitvis så kan mycket väl vara bosatt i GBG.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
K
A AMR74 skrev:
Finns faktiskt vetenskapliga undersökningar som bekräftar det. Anledningen till att jag vet är att ett BBC-konto postade om det på FB och jag kommenterade (naivt nog 😅) och fick hundratals aggressiva och obscena kommentarer, inklusive en massa bilder på kött. De flesta var stolt kristna republikaner från USA. 😉

Hursomhelst, följde upp i tråden och vad skönt för er att det löste sig!

Lycka till med renoveringarna!

Trist att de sket i städandet. 😒
Ja, det är märkligt. Jag har alltid tyckt om kött. Jag slutade äta det efter jag opererade bort gallan då av någon anledning blev jag intolerant mot protein från t.ex gris, kyckling och nöt. Ägg går bra. Så, det var en relativt enkel uppoffring ändå. Men, konstigt att när man slutat med något man tyckt bra om så luktar det hemskt. Mycket märkligt :D

• Gilla
AMR74 och 1 till
  • Laddar…
A AMR74 skrev:
De flesta var stolt kristna republikaner från USA
Gud ska ju ha sina brännoffer!😆

4 Moseboken 28

Ge israeliterna följande påbud: De offergåvor som tillkommer mig, min föda, alltså mina eldoffer, den lukt som gör mig nöjd, skall ni vara noga med att ge på fastställda tider.

Säg till dem: Detta är de eldoffer ni skall ge åt Herren: två årsgamla, felfria lamm som brännoffer varje dag i all framtid.
.......
Som ett brännoffer, en lukt som gör Herren nöjd, skall ni offra två ungtjurar, en bagge och sju årsgamla lamm; de skall vara felfria

• Haha
mikethebik
  • Laddar…
A
K Köparen skrev:
Självklart hade jag en agenda. Det finns de som man kan jävlas med och så finns de de man inte bör jävlas med. Du kan kalla mig vad du vill men jag har skött min del av avtalet fläckfritt men förberett mig mycket noga och haft månader av dålig sömn, dialoger, plan b, plan c, plan d samt förluster kunna köra fram för att genomföra det kontrakt vi bägge kommit fram till och skrivit under.

Säljaren däremot har ju brutit mot ett antal av punkterna i avtalet. Dessutom har jag inte fått ett enda dokument kring huset, något jag nu får maila runt till kommunens olika avdelningar, lyfta på alla brädor för att hitta spår av allt för att ha någon typ av dokumentation och historik på huset.

Jag har inte haft för avsikt att bråka om en enda detalj med honom för det då det kostar mest energi utan fokusera på huset istället.

Om du tycker du har rätt att komma och bedöma och flyga runt med åsikter oinsatt i ämnet så var god, men dina inlägg väger knappast tungt i min värld.
Du svarar med att attackera försäljaren i publik forum, ta detta lite mer privat!

• Gilla
  • Haha
CecBT och 1 till
  • Laddar…
K
Fredriksson58 skrev:
Du svarar med att attackera försäljaren i publik forum, ta detta lite mer privat!
Ingen vet vem varken köparen eller säljaren är så det kan ju vara en påhittad story.
Inga namn är nämnda, ingen plats eller något annat. Det är helt anonymt. Därför är det fullständigt irrelevant om det är privat eller ej.

Hade du varit med på min resa så hade du haft en annan syn på det hela. Därför är det väldigt lätt för dig att sitta och tycka en massa.

• Gilla
Festlund och 11 till
  • Laddar…
K
Fredriksson58 skrev:
Är tyvärr inte så svårt att spåra vem du är och vem försäljande är.
Mitt dagliga arbete (spåra ;-) )
Du pratar med fel person för att tro på vad som händer i sci-fi-filmer.

Har du något mer att tillägga angående trådens topic?

• Gilla
Festlund och 7 till
  • Laddar…
Fredriksson58 skrev:
Även om så vore, varför skulle någon vilja göra det?

• Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
K
Fredriksson58 skrev:
För att ge försäljaren en upprättelse vi har enbart köparens historia, är den san?
Skall söka lite kring köparen!
Var god, kör på :)

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Att outa andra forummedlemmar är mot reglerna, så det har du inget för.

• Gilla
Festlund och 10 till
  • Laddar…
Fredriksson58 skrev:
Och om du skulle lyckas spåra upp vilka Säljaren och Köparen är, vad hade du tänkt använda den informationen till? Publicera här i tråden?

• Gilla
GlennB och 5 till
  • Laddar…
K
Jag känner att Herr "Spårare" verkligen vet hur han ska få vänner :D

• Haha
  • Älska
Festlund och 6 till
  • Laddar…
Fredriksson58 skrev:
För att ge försäljaren en upprättelse vi har enbart köparens historia, är den san?
Skall söka lite kring köparen!
Säljaren är inte identifierad. Hur ska du ge denne upprättelse tänkte du?

• Gilla
AMR74
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.