K
S Secondhandhomsted skrev:
Är han skriven på adressen eller på annan adress, när böt han adress senast?

Har han varit skriven på annan adress sen innan kontraktsskrivning så borde det vara lugnt, han hade inte fått skriva på kontrakt utan medgivande från en FD
Han har varit skriven på husets adress i minst 10 år. Även en mängd bolag är skrivna på samma adress.

K Köparen skrev:
Det framgår bara att han är ogift. Inte tidigare historik.
Det är bara att ringa Skatteverket och fråga om du vill veta.

• Gilla
Onnie och 4 till
  • Laddar…
K Köparen skrev:
Han har varit skriven på husets adress i minst 10 år. Även en mängd bolag är skrivna på samma adress.
Kolla med mäklare men jag är rätt säker på att hade det vart en sambo i kulissen skulle hennes medgivande funnits med när ni skrev på kontraktet

Har ägnat en bra stund åt tråden och väldigt många goda inlägg. Bra med detta forum. Jag har dock missat när sker tillträdet? Vill ju gärna att du berättar för oss vad som händer. Och önskar dig såklart väl och att säljaren tar sig till förnuft och du får tillträde som överenskommet. Jag är också väldigt nyfiken på hur huset ser ut. Skulle vara kul när du får möjlighet att dela bilder. ;)

• Gilla
Pyssebatman och 3 till
  • Laddar…
K
Alfredo Alfredo skrev:
Det är bara att ringa Skatteverket och fråga om du vill veta.
Japp.

Frugan gjorde lite efterforskning och kunde hitta bilder på sociala medier där han och hans tjej (de är inte gifta) pratade massa gull. Drygt en vecka innan hans radikala livssituation förändrades och jag mottog epost. Så, kanske inte beror på en separation heller.

Oavsett så sade mäklaren att han hade andra boenden i Stockholm. Det går inte att slå upp bostäder en person äger va?

K
M Marcus04 skrev:
Har ägnat en bra stund åt tråden och väldigt många goda inlägg. Bra med detta forum. Jag har dock missat när sker tillträdet? Vill ju gärna att du berättar för oss vad som händer. Och önskar dig såklart väl och att säljaren tar sig till förnuft och du får tillträde som överenskommet. Jag är också väldigt nyfiken på hur huset ser ut. Skulle vara kul när du får möjlighet att dela bilder. ;)
Jag har bara specificerat att det sker denna vecka. Jag försöker att inte lämna tokmycket detaljer för det ska inte vara glasklart, om säljaren skulle läsa, att det är honom jag pratar om. Så, till viss del lämnar jag detaljer utanför.

• Gilla
TobbeP och 12 till
  • Laddar…
K Köparen skrev:
Det går inte att slå upp bostäder en person äger va?
Det är Sverige, du kan få veta vad som helst om folk. Dock måste du i det här fallet kontakta Lantmäteriet för att få ut uppgifterna.

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
K
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är Sverige, du kan få veta vad som helst om folk. Dock måste du i det här fallet kontakta Lantmäteriet för att få ut uppgifterna.
Ja men inte med lägenheter som jag förstår det.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
returen returen skrev:
så mycket skit i tråden men jag pg heller in te något köpebrev texten
returen returen skrev:
hon är ju bäst, den enda som inte ljuger eller raljerar
Jag förstår att du gillar det hon skriver 😆

• Haha
  • Gilla
Hullefar och 1 till
  • Laddar…
K Köparen skrev:
Jag har bara specificerat att det sker denna vecka. Jag försöker att inte lämna tokmycket detaljer för det ska inte vara glasklart, om säljaren skulle läsa, att det är honom jag pratar om. Så, till viss del lämnar jag detaljer utanför.
Det kan väl inte vara allt för många jönsar som försöker backa ur en redan färdig fastighetsaffär, så det tåget har nog gått.

Oavsett, med allt som framkommit i tråden så håller jag mina tummar för att det löser sig till det bästa för dig! Att säljaren tar sitt ringa förnuft till fånga och backar.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
K Köparen skrev:
Om han hittar tråden så lär han nog förstå, kan inte tänka mig att det kan vara mer än ett fall av det här slaget som pågår just nu 😊

Håll oss gärna uppdaterade med hur det går!

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
K
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Det kan väl inte vara allt för många jönsar som försöker backa ur en redan färdig fastighetsaffär, så det tåget har nog gått.

Oavsett, med allt som framkommit i tråden så håller jag mina tummar för att det löser sig till det bästa för dig! Att säljaren tar sitt ringa förnuft till fånga och backar.
Ja men kanske också för att skydda integriteter etc.

Men ja :)

K Köparen skrev:
Ja men inte med lägenheter som jag förstår det.
Ah, så är det förstås. Har Skatteverket info tro, alla lägenheter är ju detaljerat bokförda sedan några år. Och/eller slasktjänster som Ratsit. Gissar att det går att få ut, även om jag tänkte fel med Lantmäteriet.

D Dilato skrev:
Oavsett dribblande hit och dit så är saken glasklar:
Köpekontraktet har överfört äganderätten till köparen, det finns prejudicerande domslut på det.
Säljaren kan försöka slingra sig hur mycket som helst, det ändrar inte fakta.
Hej. Du har fel. Sluta uttala dig så säkert om saker du uppenbarligen inte har någon koll på . 100% av mäklarkontrakt övergår äganderätten på tillträdesdagen

R Rikard11 skrev:
Hej. Du har fel. Sluta uttala dig så säkert om saker du uppenbarligen inte har någon koll på . 100% av mäklarkontrakt övergår äganderätten på tillträdesdagen
Högsta domstolen håller inte med dig...

• Gilla
Bästerortarn och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.