220 310 läst ·
566 svar
220k läst
566 svar
Säljaren drar sig ur bostadsaffär - vad är mina rättigheter?
K
Köparen
Elektroniktokig
· Huvudstaden
· 130 inlägg
Köparen
Elektroniktokig
- Huvudstaden
- 130 inlägg
Han har varit skriven på husets adress i minst 10 år. Även en mängd bolag är skrivna på samma adress.S Secondhandhomsted skrev:
Har ägnat en bra stund åt tråden och väldigt många goda inlägg. Bra med detta forum. Jag har dock missat när sker tillträdet? Vill ju gärna att du berättar för oss vad som händer. Och önskar dig såklart väl och att säljaren tar sig till förnuft och du får tillträde som överenskommet. Jag är också väldigt nyfiken på hur huset ser ut. Skulle vara kul när du får möjlighet att dela bilder. 
K
Köparen
Elektroniktokig
· Huvudstaden
· 130 inlägg
Köparen
Elektroniktokig
- Huvudstaden
- 130 inlägg
Japp.Alfredo skrev:
Frugan gjorde lite efterforskning och kunde hitta bilder på sociala medier där han och hans tjej (de är inte gifta) pratade massa gull. Drygt en vecka innan hans radikala livssituation förändrades och jag mottog epost. Så, kanske inte beror på en separation heller.
Oavsett så sade mäklaren att han hade andra boenden i Stockholm. Det går inte att slå upp bostäder en person äger va?
K
Köparen
Elektroniktokig
· Huvudstaden
· 130 inlägg
Köparen
Elektroniktokig
- Huvudstaden
- 130 inlägg
Jag har bara specificerat att det sker denna vecka. Jag försöker att inte lämna tokmycket detaljer för det ska inte vara glasklart, om säljaren skulle läsa, att det är honom jag pratar om. Så, till viss del lämnar jag detaljer utanför.M Marcus04 skrev:Har ägnat en bra stund åt tråden och väldigt många goda inlägg. Bra med detta forum. Jag har dock missat när sker tillträdet? Vill ju gärna att du berättar för oss vad som händer. Och önskar dig såklart väl och att säljaren tar sig till förnuft och du får tillträde som överenskommet. Jag är också väldigt nyfiken på hur huset ser ut. Skulle vara kul när du får möjlighet att dela bilder.![]()
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 297 inlägg
K
Köparen
Elektroniktokig
· Huvudstaden
· 130 inlägg
Köparen
Elektroniktokig
- Huvudstaden
- 130 inlägg
Det kan väl inte vara allt för många jönsar som försöker backa ur en redan färdig fastighetsaffär, så det tåget har nog gått.K Köparen skrev:
Oavsett, med allt som framkommit i tråden så håller jag mina tummar för att det löser sig till det bästa för dig! Att säljaren tar sitt ringa förnuft till fånga och backar.
Om han hittar tråden så lär han nog förstå, kan inte tänka mig att det kan vara mer än ett fall av det här slaget som pågår just nu 😊K Köparen skrev:
Håll oss gärna uppdaterade med hur det går!
K
Köparen
Elektroniktokig
· Huvudstaden
· 130 inlägg
Köparen
Elektroniktokig
- Huvudstaden
- 130 inlägg
Ja men kanske också för att skydda integriteter etc.Tomtom79 skrev:
Men ja
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 297 inlägg
Hej. Du har fel. Sluta uttala dig så säkert om saker du uppenbarligen inte har någon koll på . 100% av mäklarkontrakt övergår äganderätten på tillträdesdagenD Dilato skrev: