56 010 läst ·
187 svar
56k läst
187 svar
Säljare tagit med fast egendom
Det är lite lustigt att ena minuten ska det vara helst totalt reglerat in i minsta detalj och i nästa minut ska staten inte lägga sig i. Och det gäller inte enbart den yngre delen av befolkningen. Men som sagt skickar man sms så slipper man ju bli "personlig" och håller den man frågar på bekvämt avstånd.
Ps
Jag jobbade på en byggfirma dom sista åren i tjänst och där var det bla min uppgift att personligen söka upp och prata/reda ut med alla dom som hade "åsikter" via sms. Ni kan inte gissa hur olika tonläget var vid personlig kontakt jämfört med sms konversation.
Ps
Jag jobbade på en byggfirma dom sista åren i tjänst och där var det bla min uppgift att personligen söka upp och prata/reda ut med alla dom som hade "åsikter" via sms. Ni kan inte gissa hur olika tonläget var vid personlig kontakt jämfört med sms konversation.
Jag beklagar din mäklares okunskap då.danniee skrev:Uppenbarligen är denna fråga inte en självklarhet. Jag var av en uppfattning, mäklaren (som har lång erfarenhet) var av samma uppfattning och även andra jag talat med har haft samma uppfattning. Det är till och med nödvändigt att skapa ett videoklipp för att förtydliga frågan, så det är inte direkt konstigt att diskussioner uppstår.
Oavsett vad du tycker om saken är du inte moderator här och din härskarteknik är inte värd någonting. Jag har rätt att ha en åsikt och den må ha varit fel, men det är inte ditt jobb att gå runt och tysta folk här och försöka nedvärdera andra.
Om det är härskarteknik att motbevisa och diskutera en motsats till din åsikt så ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Men du får nog läsa på om det med, men det är för mycket offtopic helt enkelt.
Vad anser du om dessa saker?
- Robotgräsklipparen får du inte med, men du får slingan.
- Takstegen får du med utifall den finns på tomten vid visning, om man har lagt stegen hos grannen vid visning ingår den inte.
- Veden ingår inte alls, inte ens oljan om du råkar köpa ett hus med det, men det behövs ju för att värma ditt hus.
- Om det står en extra frysbox i källaren men du har frys i köket ingår inte den.
Så sluta snälla gå in på att folk dunkar rygg och kör härskarteknik så fort du hade fel.
Produkter som diskuteras: "Takstegen"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
Från superduperarg till fromma lamm?E elmont skrev:Det är lite lustigt att ena minuten ska det vara helst totalt reglerat in i minsta detalj och i nästa minut ska staten inte lägga sig i. Och det gäller inte enbart den yngre delen av befolkningen. Men som sagt skickar man sms så slipper man ju bli "personlig" och håller den man frågar på bekvämt avstånd.
Ps
Jag jobbade på en byggfirma dom sista åren i tjänst och där var det bla min uppgift att personligen söka upp och prata/reda ut med alla dom som hade "åsikter" via sms. Ni kan inte gissa hur olika tonläget var vid personlig kontakt jämfört med sms konversation.
Nej jag blandar inte ihop dig, det är helt inkorrekt. Men den här historien började med att du skrev ”När vi flyttade in i vårt radhus så...” och det tolkade jag som ett köp i närtid. Men så var det inte. Det var ju oavsett inte poängen utan att du på ett otrevligt och avfärdande sätt ignorerar de svar du fått som förklarar hur det ligger till med just lampor. Det är aldrig kul att bli trängd i en forumtråd och du svarar med klassiskt defensivt beteende. Jag ser att du senare erkände ditt fel när en video postades så det är bara att gratulera att du förstått hur det ligger till. Lycka till med ditt existerande boende.danniee skrev:
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 4 633 inlägg
Jag köpte en trasig bil en gång.
Den var billig då en bärarm var av.
När jag åkte och skulle göra upp affären så bytte jag bärarm först och gick för att betala och skriva papper.
Vilket liv det blev, tydligen hade säljaren fått ett pris på att byta bärarm som var för dyrt, och här kommer jag och byter bärarm på bara en timme.
Dessutom var bilen nytankad och hon hade inte hunnit slanga ur soppan och det ville hon göra först............
"Men jag ska ju åka nu", Nej men det går inte för jag måste ju slanga ur soppan först............
Situationen var så sjuk, jag och polaren hämtade oss inte på flera timmar, men vi kom iväg mot att jag lovade att hon fick komma hem till mig och slanga ur soppan där...........
Är bensin ett biltillbehör?
Den var billig då en bärarm var av.
När jag åkte och skulle göra upp affären så bytte jag bärarm först och gick för att betala och skriva papper.
Vilket liv det blev, tydligen hade säljaren fått ett pris på att byta bärarm som var för dyrt, och här kommer jag och byter bärarm på bara en timme.
Dessutom var bilen nytankad och hon hade inte hunnit slanga ur soppan och det ville hon göra först............
"Men jag ska ju åka nu", Nej men det går inte för jag måste ju slanga ur soppan först............
Situationen var så sjuk, jag och polaren hämtade oss inte på flera timmar, men vi kom iväg mot att jag lovade att hon fick komma hem till mig och slanga ur soppan där...........
Är bensin ett biltillbehör?
Jag hade samma problem som TS fast med en annan sak .. jag stog på mig för rätt ska vara rätt .. jag hade mäklaren och säljaren imot mig med argument att jag fick huset så *billigt* ändå .. jag sa nej jag ska ha 30k avdrag .. jag fick 2 telefonsamtal en fredag kväll när hen var halvdragen (säljaren alltså) lät jättesur så var jag klar med att jag har inge bråttom med husköpet så jag skiter i det om inte ny köpeskilling skrives .. en veckas tystnad och sedan kom nytt papper ...
Ja, det du håller på med är både härskarteknik och hobbymodererande. Och att det finns en ryggdunkarmentalitet och klubb för inbördes beundran på sådana här forum är inget nytt. Ganska lätt att genomskåda. Men skitsamma, den här diskussionen gör mig fett uttråkad.Rkarlsson skrev:Jag beklagar din mäklares okunskap då.
Om det är härskarteknik att motbevisa och diskutera en motsats till din åsikt så ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Men du får nog läsa på om det med, men det är för mycket offtopic helt enkelt.
Vad anser du om dessa saker?
- Robotgräsklipparen får du inte med, men du får slingan.
- Takstegen får du med utifall den finns på tomten vid visning, om man har lagt stegen hos grannen vid visning ingår den inte.
- Veden ingår inte alls, inte ens oljan om du råkar köpa ett hus med det, men det behövs ju för att värma ditt hus.
- Om det står en extra frysbox i källaren men du har frys i köket ingår inte den.
Så sluta snälla gå in på att folk dunkar rygg och kör härskarteknik så fort du hade fel.
Jag tycker det är fel att montera ner taklampor. Reglerna säger att det är ok. Fine. Fortfarande löjligt jävla dumsnålt enl min mening att hålla på skruva ner sina lampor i hela huset och ta loss varenda skit man kan bara för att reglerna säger att det är ok. Men många är också riktigt snikna så borde inte vara förvånad. Herregud, vissa har inte ens vett nog att lämna en enda lampa så man ser vart man går
Dina exempel har inte ett dugg med belysning att göra. Belysning är så grundläggande så det är lätt att ta för givet att det ska ingå. Herregud, en jävla glödlampa åtminstone. Pack.
Kallade du nyss mig för dumsnål och pack?danniee skrev:Ja, det du håller på med är både härskarteknik och hobbymodererande. Och att det finns en ryggdunkarmentalitet och klubb för inbördes beundran på sådana här forum är inget nytt. Ganska lätt att genomskåda. Men skitsamma, den här diskussionen gör mig fett uttråkad.
Jag tycker det är fel att montera ner taklampor. Reglerna säger att det är ok. Fine. Fortfarande löjligt jävla dumsnålt enl min mening att hålla på skruva ner sina lampor i hela huset och ta loss varenda skit man kan bara för att reglerna säger att det är ok. Men många är också riktigt snikna så borde inte vara förvånad. Herregud, vissa har inte ens vett nog att lämna en enda lampa så man ser vart man går
Dina exempel har inte ett dugg med belysning att göra. Belysning är så grundläggande så det är lätt att ta för givet att det ska ingå. Herregud, en jävla glödlampa åtminstone. Pack.
Du är bara sur för att du har fel så du måste gå på personligt med? Smart smart.
Varför är det dumsnålt? Du verkar oförmögen att förstå att folk vill ha med sig sina lampor precis som en soffa eller tavla. Sen vad du utsattes för vid ditt radhusköp vet jag inte, men det verkar ha satt djupa spår.danniee skrev:Ja, det du håller på med är både härskarteknik och hobbymodererande. Och att det finns en ryggdunkarmentalitet och klubb för inbördes beundran på sådana här forum är inget nytt. Ganska lätt att genomskåda. Men skitsamma, den här diskussionen gör mig fett uttråkad.
Jag tycker det är fel att montera ner taklampor. Reglerna säger att det är ok. Fine. Fortfarande löjligt jävla dumsnålt enl min mening att hålla på skruva ner sina lampor i hela huset och ta loss varenda skit man kan bara för att reglerna säger att det är ok. Men många är också riktigt snikna så borde inte vara förvånad. Herregud, vissa har inte ens vett nog att lämna en enda lampa så man ser vart man går
Dina exempel har inte ett dugg med belysning att göra. Belysning är så grundläggande så det är lätt att ta för givet att det ska ingå. Herregud, en jävla glödlampa åtminstone. Pack.
De flesta fastigheter som säljs visas väl i förväg, och då med belysning. Även om kåken/lägenheten hör till de ovanligare som är helt tomma vid visning kan jag inte tänka mig att de skulle lämnas helt utan lampor. Jag har varit på några visningar inför exekutiva auktioner och inte där heller har det saknats belysning.S seniorkonsult skrev:
Jag har flyttat in i lägenheter med och utan lampor. Ett icke-problem för mig. Där det inte fanns lampor satte jag upp provisoriska, superbilligt på ex Ikea.
Där jag bor nu gick vi igenom huset efter påskrift, före inflytt. Förre ägaren frågade om det var ok att hon lämnade vissa. Såhär tre år efter har jag fortfarande inte kommit mig för att byta den fula spotlight lampan på övervåningen..
Där jag bor nu gick vi igenom huset efter påskrift, före inflytt. Förre ägaren frågade om det var ok att hon lämnade vissa. Såhär tre år efter har jag fortfarande inte kommit mig för att byta den fula spotlight lampan på övervåningen..
Byggveteran
· Åland
· 2 076 inlägg
Så klart, när det säljs exekutivt efter lonkurs finns väl allt kvar... utom säljaren.Maria T skrev:
De flesta fastigheter som säljs visas väl i förväg, och då med belysning. Även om kåken/lägenheten hör till de ovanligare som är helt tomma vid visning kan jag inte tänka mig att de skulle lämnas helt utan lampor. Jag har varit på några visningar inför exekutiva auktioner och inte där heller har det saknats belysning.