Vill dock tillägga att jag i övrigt litar på den här personen, ser han som en oerhört sympatisk person. Jag har väldigt svårt att se att han skulle vara ute efter att snuva oss på pengar. Men när det kommer till affärer av den här magnituden så vill man så klart vara helt på det säkra.

Jag hade aldrig släppt tomten. Din morsas kille kan helt enkelt blåsa er allihop..

Rolle85 skrev:
Jag hade aldrig släppt tomten. Din morsas kille kan helt enkelt blåsa er allihop..
På vilket sätt menar du, annat än att priset på min andel är för lågt?

Vill din mamma sälja egentligen?

Underförstått tror jag inte det. Isåfall hade hon väl sånt nu. Och mannen verkar ju gilla stället.

Det kanske är bäst att låta mannen köpa ut dig så får du pengar nu. De kan rusta upp och behålla stället och sen får du ut din andel som arv långt senare.

pelpet skrev:
Vill din mamma sälja egentligen?

Underförstått tror jag inte det. Isåfall hade hon väl sånt nu. Och mannen verkar ju gilla stället.

Det kanske är bäst att låta mannen köpa ut dig så får du pengar nu. De kan rusta upp och behålla stället och sen får du ut din andel som arv långt senare.
Skulle jag inte tro. Då är det ju märkligt att det var de tog upp förslaget att sälja det helt inom 3 år. Och att de generellt pratat om att sälja det under rätt lång tid nu.

Redigerat:
utopikern skrev:
På vilket sätt menar du, annat än att priset på min andel är för lågt?
Nu skall vi inte måla f...n på väggen. Men det finns rätt många sätt att tillskansa sig hela fastigheten om man är lite hänsynslös. Och det blir enklare om han redan äger en del.

tidigt i tråden frågades det om skillnaden i läge, mellan direkt strandtomt och tomt några rader bakåt kan
göra så stor skillnad i pris.

Det är väldigt svårt att svara på, men jag känner till ett fall där en fastighet med ett 150 kvm. hus 100m från stranden såldes för 2,5 milj. Ungefär samtidigt såldes en fastighet direkt mot stranden (men alltså ca 50m allmän strand framför tomten) med ett 55 kvm hus, för ca 4 milj.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.