1 544 läst ·
22 svar
2k läst
22 svar
Säkra ner till 16A, hur får man hit en elektriker på ett litet jobb?
Så om jag köper en fastighet med 16A passdelar medan elbolaget har uppfattningen att det borde sitta 25A där och fakturerar därefter, så är jag räddningslöst förlorad och kan aldrig få ett korrekt abonnemang?E elmont skrev:
Antar att jag i så fall får lägga fem minuter på att själv skruva dit 25A passdelar innan jag beställer en nedsäkring...
Eftersom du bara har 1,5 vecka på dig innan höjningen så kan du meddela att du betalar för ett jourarbete. Då kanske någon svarar.daddydj skrev:
Men seriöst så är det 3 arbetsdagar före jul. Tror att de flesta elfirmor mer eller mindre har stängt orderboken för i år.
Finns väl en tråd för bara någon vecka sedan där frågeställaren hade problem att elektrikern aldrig göra anmälan, trots att det var denne som gjort nedsäkringen, eller om det var uppsäkring.
Det är ingen brådska. Man betalar ju inte per år så kan någon råka ha fem minuter över innan påsk vore det toppen. Har letat ett tag så inget nytt.Pjosk75 skrev:
Eftersom du bara har 1,5 vecka på dig innan höjningen så kan du meddela att du betalar för ett jourarbete. Då kanske någon svarar.
Men seriöst så är det 3 arbetsdagar före jul. Tror att de flesta elfirmor mer eller mindre har stängt orderboken för i år.
Finns väl en tråd för bara någon vecka sedan där frågeställaren hade problem att elektrikern aldrig göra anmälan, trots att det var denne som gjort nedsäkringen, eller om det var uppsäkring.
Du har inget annat i elväg som behöver göras, eller en granne?daddydj skrev:
Tror att det blir lättare att få en elektriker om denne har minst 4 timmars jobb.
Men du har som sagt 241 företag att välja på.
En av de större elfirmorna kanske har lättare att lägga in ett mindre jobb i början eller slutet av dagen om de är i närheten inom några veckor.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 286 inlägg
Ibland är det kul att få avslut i en tråd och jag kan nu rapportera att det hela löst sig. Efter att under ett par månaders tid ha kontaktat både stora och små firmor utan ett endaste svar hittade jag en till elfirma i närheten som svarade på mail inom ett par timmar och tittade förbi efter ett par dagar. Fast pris 2250 kr och han var på plats i ett par minuter utan tillkommande avgifter för servicebil, besök på Ahlsell eller lunchrast så båda parter är nöjda och glada.
Jag hade nog känt mig lurad med det ockerpriset. Jag beställde säkringsändring för några år sedan. Kostade ca. 500:- och då låg elfirman ca. 1 mil bort.daddydj skrev:
Klicka här för att svara