2 045 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Säkra av ugn
Varit i kontakt med whirlpool då jag köpt en ugn som min elektriker inte vet vad han ska säkra upp till i skåpet.
Svaret från whirlpool kontakta kvt för tekniska frågor, ok kontakta kvt de behövde ett nummer som ska stå på ugnen, letat efter nummer men finns inget.
Ugnen heter AKZM 693/MR/L det finns 1 styck av den med den beteckningen alltså väldigt lätt att urskilja.
Nu skicka jag ett arg mail till whirlpool igen och jag menar hur f**n kan man inte veta vad man tillverkar????
Kvt verkar värdelösa och whirlpools "tekniska support" liksaå.
Helt otroligt.
Vad kan man begära ugnen kostar ju bara ca 20 000.
Svaret från whirlpool kontakta kvt för tekniska frågor, ok kontakta kvt de behövde ett nummer som ska stå på ugnen, letat efter nummer men finns inget.
Ugnen heter AKZM 693/MR/L det finns 1 styck av den med den beteckningen alltså väldigt lätt att urskilja.
Nu skicka jag ett arg mail till whirlpool igen och jag menar hur f**n kan man inte veta vad man tillverkar????
Kvt verkar värdelösa och whirlpools "tekniska support" liksaå.
Helt otroligt.
Vad kan man begära ugnen kostar ju bara ca 20 000.
Ser ut som 16 A, dvs 3650 W delat med 230 V.
http://www.whirlpool.se/app.cnt/whr/sv_SE/pageid/pgwpproddtl001/catid/1/subcatid/1/prodid/35400
http://www.whirlpool.se/app.cnt/whr/sv_SE/pageid/pgwpproddtl001/catid/1/subcatid/1/prodid/35400
Jo det vet jag.
El killen vill ändå ha rekommenderat, 3650 watt kontinuerligt eller kan det bli högre toppar vid start? Räknar man med de watt som står när man säkrar av?
Då är ju saken klar.
Mvh
El killen vill ändå ha rekommenderat, 3650 watt kontinuerligt eller kan det bli högre toppar vid start? Räknar man med de watt som står när man säkrar av?
Då är ju saken klar.
Mvh
Redigerat:
Ja ok får tacka för svaren, tycker ändå det är konstigt att det inte finns någon märkning, inte ce märkning på utsidan än gång vad jag kan se.
Sitter ingen stick propp på kabeln, borde det väl göra om det är simpel 230.
Mvh
Sitter ingen stick propp på kabeln, borde det väl göra om det är simpel 230.
Mvh
Ok, jag köpte även denna ACM 754, en häll.
Det står 7400watt 230 volt, det är ju över 30 ampere det!
Tyckte jag läste på baksidan av hällen 230/400 volt.
Så det måste väl kopplas på 3 fas?
mvh
Det står 7400watt 230 volt, det är ju över 30 ampere det!
Tyckte jag läste på baksidan av hällen 230/400 volt.
Så det måste väl kopplas på 3 fas?
mvh
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Ja, hällen ska fördelas på två eller tre faser så att strömmen i varje fas håller sig under 16 A.
Att ugnen inte hade någon stickpropp kan bero på att "vanliga" schukouttag i praktiken inte tål så höga strömmar, trots att de är klassade för 16 A. En fas inkoppling, eller perilex är att föredra.
Att ugnen inte hade någon stickpropp kan bero på att "vanliga" schukouttag i praktiken inte tål så höga strömmar, trots att de är klassade för 16 A. En fas inkoppling, eller perilex är att föredra.
Tack för alla hjälpsamma =)
Det är mest jag som är amatör, jag fösöker förklara för honom vad han ska säkra upp så jag får väl byta ut mig själv 
Klicka här för att svara
