Hej;
Om ni kikar på bifogad skiss så är det övervåningen på mitt hus. Alla ytterväggar är timrade och även den innervägg som är markerad med svarta streck. I det övre högra rummet så är det idag en liten dörr upptagen till förrådet dvs neråt i bild. Jag vill sätta igen denna för att kunna göra ett sovrum / alternativt en toalett i det rummet(där sängen står). För att kunna ha fortsatt access till förrådet vill jag öppna upp en dörr ( rödmarkerad).
Min tanke är att kapa upp dörrhålet lite större än dörren, fräsa in en stående planka i de exponerade ändarna som får agera som en not, sedan bygga en ram av samma tjocklek som väggen som jag bultar in i hålet/timret och sedan sätter jag dörr-ramen i den.
Då det "bara" är en innervägg och inget annat än taket ovanför (dvs ingen våning ovanför) så känner jag mig rätt säker i att detta bör fungeraoch har även konsulterat en byggnadsingenjör ( via bilder och förklaring) som också anser att detta böri nte generera några problem.
Vad säger ni , finns det något jag bör tänka på utöver det redan beskrivna?

Tillägg: samtliga innerväggar utom den mellan hallen och övre högra sovrummet är timrade med.

• Övergripande planlösning av lägenhet: Kök, vardagsrum, sovrum, badrum, balkong. Modern inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.