Hej,
Jag håller på att avsluta det sista med att sätta säker-vatten vägg i badrummet. Dock är det lite otydligt hur man bör göra vid ett fönster. Fönstret är inte i zon 1.
Ska jag gå kloss an med både plyfan och gipset mot karmen?
Hur gör jag med tätskiktet? Ska det gå över karm eller sluta innan?
Tack!
Jag håller på att avsluta det sista med att sätta säker-vatten vägg i badrummet. Dock är det lite otydligt hur man bör göra vid ett fönster. Fönstret är inte i zon 1.
Ska jag gå kloss an med både plyfan och gipset mot karmen?
Hur gör jag med tätskiktet? Ska det gå över karm eller sluta innan?
Tack!
Tack för videon. Bra tips, dock ser mitt fönster annorlunda ut. Se bilderna här:hscn skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Kan sätta gips så det hamnar kloss an mot karmarna. Men hur sätter jag tätskiktet?
Jag är inte expert men vad jag kan se har du inte avlägsnat fönstersmygarna innan du satt plywood. För att det ska bli helt korrekt måste du nog ta bort smygarna, klä med plywood och/eller gips och sätta tätskiktet fram till karmen. Jag har gjort motsvarande på dörr (som sitter nära våtzon ett), limmade sedan nya smygar utanpå tätskiktet.
Låter logiskt, tänkte inte på det. Men jag kan fixa det, enda bekymret är att det kommer bygga mycket mer för det kommer plywood och sen gips, så smygarna kommer hamna nära fönstret?hscn skrev:
Jag är inte expert men vad jag kan se har du inte avlägsnat fönstersmygarna innan du satt plywood. För att det ska bli helt korrekt måste du nog ta bort smygarna, klä med plywood och/eller gips och sätta tätskiktet fram till karmen. Jag har gjort motsvarande på dörr (som sitter nära våtzon ett), limmade sedan nya smygar utanpå tätskiktet.
Jag skulle inte tveka att sätta bara gips om det inte går att få plats med mer. Kanske inte helt OK men ibland får man kompromissa lite, särskilt om det inte är i närheten av våtzon ett som mitt fall enligt bild.
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara