1 749 639 läst ·
15 775 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Deciliter? sådana moderniteter. Fram med Cajsa Warg och Charles Emil Hagdahl och riktiga mått som skålpund, kvarter jungfru stop och kanna.😆
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 160 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 160 inlägg
En fotbollsplan varierar i storlek, men för internationella matcher är standardmåttet 105 x 68 meter, med mått mellan 100–110 meter i längd och 64–75 meter i breddF Falköga skrev:
Så det blir mellan tumme och pekfinger....
D va väl inte riktigt d jag menade ! Plan storleken för att va godkänd är lite flexibel ! Men o likna saker vid fotbollsplaner o dyl, istället för att tala om mått d kallar jag fördummning !hsd skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 258 inlägg
Här kommer ett gäng e-bokstäver som du tydligen ar ont om: eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.F Falköga skrev:
Var så god.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
Då kanske du ska fundera över handhavandet..Intet skrev:
Vi har två elektroniska vågar, den ena har jsg haft sedan tidigt 90-tal och den andra hade min sambo när vi träffades för över 15 år sedan och båda fungerar utmärkt än idag.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 217 inlägg
Skaffa en våg med automatiskt minne. Min Philips från 90-talet håller kvar senaste värdet så länge batteriet är helt.C cpalm skrev:
…men jag förstår din irritation. Ett tips är att skrapa in taran i botten av varje tillredningskärl, så har du utväg när det skiter sig.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
Har hänt mig mer än en gång, nuförtiden petar jag till vågen precis innan jag ska hälla i nästa omgång.C cpalm skrev: