Deciliter? sådana moderniteter. Fram med Cajsa Warg och Charles Emil Hagdahl och riktiga mått som skålpund, kvarter jungfru stop och kanna.😆

• Haha
  • Gilla
  • Älska
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Deciliter? sådana moderniteter. Fram med Cajsa Warg och Charles Emil Hagdahl och riktiga mått som skålpund, kvarter jungfru stop och kanna.😆
Och grabbnäve, skopa, glas ...

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
hsd
F Falköga skrev:
Inte d går fortfarande 10 på 1 liter !! D bland annat kan va bravo veta , när dårarna på tv ska förklara ex ytmått ! ’Stor som 2 fotbollsplaner ’ istället för 60x100=6 000 som exempel ! Fördumningen är stark
En fotbollsplan varierar i storlek, men för internationella matcher är standardmåttet 105 x 68 meter, med mått mellan 100–110 meter i längd och 64–75 meter i bredd
Så det blir mellan tumme och pekfinger....

hsd hsd skrev:
En fotbollsplan varierar i storlek, men för internationella matcher är standardmåttet 105 x 68 meter, med mått mellan 100–110 meter i längd och 64–75 meter i bredd
Så det blir mellan tumme och pekfinger....
D va väl inte riktigt d jag menade ! Plan storleken för att va godkänd är lite flexibel ! Men o likna saker vid fotbollsplaner o dyl, istället för att tala om mått d kallar jag fördummning !

• Haha
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
F Falköga skrev:
D va väl inte riktigt d jag menade ! Plan storleken för att va godkänd är lite flexibel ! Men o likna saker vid fotbollsplaner o dyl, istället för att tala om mått d kallar jag fördummning !
Här kommer ett gäng e-bokstäver som du tydligen ar ont om: eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Var så god.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Noramasen och 10 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Här kommer ett gäng e-bokstäver som du tydligen ar ont om: eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Var så god.
Något mer ni saknar ?!

• Haha
frasen_36
  • Laddar…
F Falköga skrev:
Något mer ni saknar ?!
Fred på jorden (eller åtminstånde i Europa)

• Gilla
  • Älska
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
Foliehatten3
T Thomas_Blekinge skrev:
Var så god.
Glöm inte alla ttttttttttt

• Gilla
Noramasen och 3 till
  • Laddar…
F Falköga skrev:
Något mer ni saknar ?!
Det är ändå lite komiskt att du beklagar dig över fördummning medans du samtidigt använder sms-förkortningar 😉

Redigerat:
  • Gilla
Noramasen och 12 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Det är ändå lite komiskt att du beklagar dig över fördumning medans du samtidigt använder sms-förkortningar 😉
Du har missförstått det där. @Falköga pratar inte om fördumning utan om fördummning 🙂

• Haha
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
J JuggeH skrev:
Du har missförstått det där. @Falköga pratar inte om fördumning utan om fördummning 🙂
Tack för att du uppmärksammade min felstavning, nu har jag åtgärdat den.

• Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
T
Intet Intet skrev:
Hemma hos morsan står fortfarande den gamla fullt fungerande vågen kvar. Under min vuxna tid har jag nog förbrukat tio vågar. De flesta på senare tid i form av elektroniska diton. Har jag tur, håller de några år.

[bild]
Då kanske du ska fundera över handhavandet..
Vi har två elektroniska vågar, den ena har jsg haft sedan tidigt 90-tal och den andra hade min sambo när vi träffades för över 15 år sedan och båda fungerar utmärkt än idag.

C
T Testarn skrev:
Då kanske du ska fundera över handhavandet..
Klassikern i mitt kök: Ställer bunken på vågen. Tarerar. I med 150 g socker. Tarerar. Börjar hälla på mjöl.
Plopp så stänger vågen av sig själv pga inaktivitet och glömmer bort var den var någonstans. Ridå... 🤬

• Haha
  • Gilla
skogaliten och 6 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Klassikern i mitt kök: Ställer bunken på vågen. Tarerar. I med 150 g socker. Tarerar. Börjar hälla på mjöl.
Plopp så stänger vågen av sig själv pga inaktivitet och glömmer bort var den var någonstans. Ridå... 🤬
Skaffa en våg med automatiskt minne. Min Philips från 90-talet håller kvar senaste värdet så länge batteriet är helt.
…men jag förstår din irritation. Ett tips är att skrapa in taran i botten av varje tillredningskärl, så har du utväg när det skiter sig.

• Gilla
z_bumbi och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Har hänt mig mer än en gång, nuförtiden petar jag till vågen precis innan jag ska hälla i nästa omgång.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.