1 646 734 läst ·
14 726 svar
1647k läst
14,7k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Här finns ingen hobby som är nog annorlunda, själv samlar jag gamla etiketter från tändsticksaskar.DennisCA skrev:
Kanske inte alls bekant för de flesta. Men jag kommer ihåg. Jag har återskapat originaloggan som vektorgrafik från en lågupplöst bild jag hittade på nätet. Ja man har konstiga hobbies.
[bild]
Blev uppköpta på 90 talet av nåt större bolag, sen blev väl det bolaget uppköpt och skulle inte förvåna mig om även det blev uppköpt i sin tur....
e: Gud vad jag vill ha en kinuskipuck nu.
Du får korrigera loggan - inte hade de väl stavat fel till Pietarsaari?DennisCA skrev:
Kanske inte alls bekant för de flesta. Men jag kommer ihåg. Jag har återskapat originaloggan som vektorgrafik från en lågupplöst bild jag hittade på nätet. Ja man har konstiga hobbies.
[bild]
Blev uppköpta på 90 talet av nåt större bolag, sen blev väl det bolaget uppköpt och skulle inte förvåna mig om även det blev uppköpt i sin tur....
e: Gud vad jag vill ha en kinuskipuck nu.
Jag har några av hans fina djurfiguriner, och även någon "gubbe" fast den står inte framme så jag vet inte om det är en stins eller någon annan. Hans figurer är älskade av många, särskilt trollen om jag förstått rätt men jag ogillar troll överlag så dem får nån annan glädjas åt.B Bitterhetsakademin skrev:
Medlem
· Västmanland
· 1 904 inlägg
Med namn på och telefon till lekiset? Har sett sådant fastsatt med säkerhetsnål på barnens jackryggar.Fotografen skrev:
Jag hade en nyckel i ett snöre runt halsen på lekis. Föräldrarna jobbade ju så jag fick klara mig själv efter förskolan. Lillasyster hade en dagmamma, men jag ville hellre vara hemma så jag fick det.Alti skrev:
Men nyckeln runt halsen rationaliserade vi snabbt bort och lade den i brevlådan istället...
Vi hade nyckeln under fönsterblecket närmast ytterdörren.pacman42 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Gjuta sulor till stödvägg, när är det säkert att ta bort formen?
Byggmaterial & Byggteknik -
Är det säkert att ta bort det?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Rotavdrag bortglömt eller förskjuten?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Nybyggt garage med ventilation bortglömt...
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur tar man bort ett stöldsäkert altanlås med stöldsäkra skruvar? Vredet har gått sönder och jag
Fönster & Dörrar