DennisCA DennisCA skrev:
Kanske inte alls bekant för de flesta. Men jag kommer ihåg. Jag har återskapat originaloggan som vektorgrafik från en lågupplöst bild jag hittade på nätet. Ja man har konstiga hobbies.

[bild]

Blev uppköpta på 90 talet av nåt större bolag, sen blev väl det bolaget uppköpt och skulle inte förvåna mig om även det blev uppköpt i sin tur....

e: Gud vad jag vill ha en kinuskipuck nu.
Här finns ingen hobby som är nog annorlunda, själv samlar jag gamla etiketter från tändsticksaskar.

• Fyra gamla etiketter från tändsticksaskar med olika mönster och text på finska, inklusive kartmotiv och vikingaskepp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
lat och 4 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Här finns ingen hobby som är nog annorlunda, själv samlar jag gamla etiketter från tändsticksaskar.
Lite nyare, har du dem?
Tre tändsticksaskar med motiv från svenska ambassaden och Swedish American Line.
Skapa konto

• Gilla
lat
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Kanske inte alls bekant för de flesta. Men jag kommer ihåg. Jag har återskapat originaloggan som vektorgrafik från en lågupplöst bild jag hittade på nätet. Ja man har konstiga hobbies.

[bild]

Blev uppköpta på 90 talet av nåt större bolag, sen blev väl det bolaget uppköpt och skulle inte förvåna mig om även det blev uppköpt i sin tur....

e: Gud vad jag vill ha en kinuskipuck nu.
Du får korrigera loggan - inte hade de väl stavat fel till Pietarsaari?

A AndersS skrev:
Lite nyare, har du dem?
[bild]
Lite för nya för min del men jag har de gamla askarna från svenska legationen. Gjorda i trä som var det vanliga på den tiden.

• Svensk tändsticksask med motiv från svenska legationen, gul bakgrund, tre kronor, och text "Compagnie Suédoise d'Allumettes".
    Skapa konto
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Metallåda för pappersnäsdukar med texten "Nassau", placerad på en musmatta med logga, i bakgrunden en fjärrkontroll.
Skapa konto
Gammaldags cigarettmaskin med rostig botten och metallram som håller brunt papper.
Skapa konto

Det är nu drygt femtio år sedan Uppsalakeramikern Tore Borg gick ur tiden men hans lustiga figurer är fortfarande uppskattade. Han gjorde under femtiotalet en lång rad figurer av den tidens kändisar.

• Keramikfigur från Tore Borg föreställande en man i blå tröja som spelar saxofon.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
lat och 3 till
  • Laddar…
Lite för nya för min del men jag har de gamla askarna från svenska legationen. Gjorda i trä som var det vanliga på den tiden.
Ask-trä??

• Haha
Testarn
  • Laddar…
Maria T
Det är nu drygt femtio år sedan Uppsalakeramikern Tore Borg gick ur tiden men hans lustiga figurer är fortfarande uppskattade. Han gjorde under femtiotalet en lång rad figurer av den tidens kändisar.
Jag har några av hans fina djurfiguriner, och även någon "gubbe" fast den står inte framme så jag vet inte om det är en stins eller någon annan. Hans figurer är älskade av många, särskilt trollen om jag förstått rätt men jag ogillar troll överlag så dem får nån annan glädjas åt.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Stopp - Nix
På den tiden det fanns utrymme i bagageutrymmet och saker gjordes för att hålla.
Blå vintage bensindunk märkt "Stopp Nix" på en träyta, med en behållare märkt "Farligt" i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
reez och 2 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Hade ni "lekisbricka"?
Jag började lekis, förskola, hösten 1977 och till och från förskolan hade vi "lekisbrickor" runt halsen i ett snöre, en blå bricka med två stiliserade barn på, nån som känner igen det?
Med namn på och telefon till lekiset? Har sett sådant fastsatt med säkerhetsnål på barnens jackryggar.

Alti Alti skrev:
Med namn på och telefon till lekiset? Har sett sådant fastsatt med säkerhetsnål på barnens jackryggar.
Jag hade en nyckel i ett snöre runt halsen på lekis. Föräldrarna jobbade ju så jag fick klara mig själv efter förskolan. Lillasyster hade en dagmamma, men jag ville hellre vara hemma så jag fick det.

Men nyckeln runt halsen rationaliserade vi snabbt bort och lade den i brevlådan istället...

pacman42 pacman42 skrev:
Jag hade en nyckel i ett snöre runt halsen på lekis. Föräldrarna jobbade ju så jag fick klara mig själv efter förskolan. Lillasyster hade en dagmamma, men jag ville hellre vara hemma så jag fick det.

Men nyckeln runt halsen rationaliserade vi snabbt bort och lade den i brevlådan istället...
Vi hade nyckeln under fönsterblecket närmast ytterdörren.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.